کد خبر 8479
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

گزارش آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا؛

۶۵ درصد محصولات نوردی بدون مشتری ماند

۶۵ درصد محصولات نوردی بدون مشتری ماند

در پایان معاملات امروز محصولات نوردی در بورس کالای ایران از مجموع ۳۵۲ هزار و ۶۴۹ تن محصول شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم، با افت ۶۵/۴ درصد، حجمی به مقدار ۱۲۱ هزار و ۷۹۱ تن با میزان تقاضای پایین ۸۱ هزار و ۴۲۵ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در پایان معاملات امروز محصولات نوردی در بورس کالای ایران از مجموع ۳۵۲ هزار و ۶۴۹ تن محصول شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم عرضه شده در تالار صنعتی با افت ۶۵/۴ درصد حجمی به مقدار ۱۲۱ هزار و ۷۹۱ تن با میزان تقاضای پایین ۸۱ هزار و ۴۲۵ تن به فروش رفت.

تیرآهن معامله شده در بورس کالای امروز با ۶۸/۷ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه، به مقدار ۵ هزار و ۲۶۷ تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۴۹۰ تومان که افزایش ۱/۲ درصدی داشت، معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار ۹۷۶ تومان بود که فقط مربوط به عرضه‌های اعتباری کارخانه ذوب آهن اصفهان بوده و محصولات سایر شرکت‌ها حذف شد. 

همچنین میلگرد با ثبت معامله ۹۲ هزار و ۴۲۸ تن، کاهش حجم ۶۹/۹ درصدی نسبت به اطلاعیه داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۴۱۸ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۲۵۶ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا برابر با میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۴۸۳ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار و ۸۶۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۱۵ تومان است.

ناودانی با هزار و ۸۰۰ تن حجم معامله شده، ۱/۲ درصد افت نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۰ هزار و ۸۱۲ تومان درحالی در تابلوی معاملات به فروش رفت که کاهش حجم ۵۲/۸ درصدی نسبت به عرضه دارد. 

حجم نبشی نیز در معاملات امروز با ۳۰/۴ درصد کاهش نسبت به عرضه قبل، به مقدار هزار و ۴۹۶ تن و کاهش نیم درصدی نرخ پایه به قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۴ تومان معامله شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن با نرخ ۲۶ هزار و ۲۴۵ تومان از طرف ۳ شرکت که به جز یک مورد مابقی تسویه نقدی دارند، بر روی تابلوی بورس کالا معامله شد. 

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

۶۵ درصد محصولات نوردی بدون مشتری ماند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =