کد خبر 848
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

فولاد دو بازی بدون گل زده

فولاد دو بازی بدون گل زده

اگرچه فلسفه فوتبالی جوادنکونام اولویت گل نخوردن است اما باید توجه داست برای تیمی که مدعی جام گرفتن است نیاز به موقعیت‌سازی در بازی‌ها بسیار حیاتی است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز،

فولاد خوزستان در هفته دوم مسابقات هم از خود توانایی گل زدن را نشان نداده است. توجه کنید عدم توانایی در گل زدن و ایجاد موقعیت در باکس حریفان بحثی متفاوت از تساوی بدون گل و صرفا گل نزدن در یک یا دو بازی است.

اگر از تک موقعیت مجیدعلیاری در مقابل پرسپولیس عبور کنیم و به باقی دقایق بازی بپردازیم در خواهیم یافت که فوتبالی که فولاد با جوادنکونام در این بازی و حتی بازی با صنعت‌نفت ابادان در خانه خود ارائه داد ادامه راه فصل قبل این تیم است بدون هیچ دگرگونی و تحولی از لحاظ فتبال و نگرش در داخل زمین برای این تیم.

بازی با جنگندگی بالا، پرسینگ و فشارهای زیاد در میانه‌میدان ،  دوندگی و استفاده از شوت و نهایتا ضربات ایستگاهی، تمام داشته‌های فنی فولاد در این دو بازی بوده است.

فصل قبل اگر انتقاداتی به فولادی‌ها از بُعد نحوه بازی می‌شد، توجیه کادرفنی این تیم نسبت به عدم مناسب گردش توپ و شرایط مالکیت توپ و عدم موقعیت‌سازی‌ها در زمین در اکثر مسابقات، این بود که به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌و انتقالاتی فولاد ابزار لازم برای این سرمربی و کادر زیرنظرش موجود نیست بر خلاف این فصل که حداقل از بُعد خرید بازیکن کادر فنی فولادی‌ها بدون دغدغه هر چه آرزو کردند برای آنها برآورده شده است.

جوادنکونام بر اساس شخصیت دوران بازیگری خود و همچنین تاثیرپذیری از کارلوس‌کیروش اصولا با فلسفه(aggressive) جنگجویی و درگیری تیم‌های خود را به میدان می‌فرستد، نمونه بارز این سبک فوتبال را می‌توان در شکل پیشرفته‌تر از دیگوسیمونه و آتلتیکومادرید دید که براساس مسائل فیزیکی و انگیزشی این فلسفه استواراست.

دو بازی بدون گل شاید فاجعه‌ای برای فولاد نباشد، اما اگر قبول بکنیم تیمی با بضاعت این فصل فولاد در زمین خودی و حتی زمین میزبان باید قابلیت ایجاد موقعیت را داشته باشد خواهیم دید که فولادی‌ها در فاز تهاجمی باگ‌های بسیاری را دارند که صرفا با پرسینگ شدید و سکته ‌در بازی حریف نمی‌توان به این خواسته در زمین رسید.

هنوز ابتدای فصل است و مشکلات فنی و ربط دادن آن به مبحث فیزیکی بازیکنان در تیم‌ها به نوعی وجود دارد، هرچند در فوتبال روز دنیا چنین مواردی و استناد به آنها منسوخ شده است، اما شاید بتوان سهمی از این نداشته‌های فنی را هنوز در فوتبال داخلی ما به گُرده‌یِ این مسائل انداخت اما اینکه یک تیم با این هزینه و پیش فصل مناسب قدرت ایجاد موقعیت را روی دروازه حریفان چه در زمین خودی و چه در زمین حریفان ندارد قطعا به اشکالات فنی و تدابیر کادرفنی این تیم و در راس آنها جوادنکونام برمی‌گردد که ادامه این روند قطعا آنها را دچار چالش‌های زیادی خواهد کرد، ضمن اینکه انتظارات به خودیِ خود از فولاد هر فصل به عنوان یکی از تیم‌های با شخصیت و با ساختار لیگ‌برتر زیاد است و این فصل هم قطعا این توقعات بالاتر از هر وقت دیگری است.

جوادنکونام که فعلا در حاشیه امنیت از تیغ منتقدان قرار دارد باید راهی برای برون رفت از این مشکلات فنی پیدا کند وگرنه طاقت فوتبالی‌ها خیلی بالا نیست و تیغ انتقادات به سوی او هم خیلی زود نشانه خواهد رفت.

انتهای‌پیام/ الف.ک

کد خبر 848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =