کد خبر 8486
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

میلگرد آجدار یکی از مهمترین کالاهای صادراتی قم است

میلگرد آجدار یکی از مهمترین کالاهای صادراتی قم است

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به تنوع بالای کالاهای صادراتی قم، افزود: بر همین اساس طی مدت یاد شده، ۳۴ نوع کالا عمده کالاهای صادراتی این استان را تشکیل داده‌اند که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از سرب، انواع گرانول،‌ کفش و صندل، میلگرد آجدار،‌ الیاف پلی‌استر، پلاستیک دسته‌دار،‌ شیرخشک صنعتی، تخم مرغ و همچنین لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی و یخچال بوده‌است.

به گزارش آهن نیوز؛ اسفندیار دریکوندی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، بیش‌از ۱۶۲ هزار تُن کالا در قالب چهار هزار و ۳۶۹ اظهارنامه و به‌ ارزش ۱۶۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۵۸ دلار از گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

وی بیان داشت: عمده کالاهای صادراتی قم به ۳۳ کشور جهان ارسال شده‌است که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، سوریه، ارمنستان و گرجستان است؛ همچنین تعداد قابل توجهی از کشورهای اروپایی و آفریقایی در لیست کشورهای هدف صادراتی استان قم در هشت‌ماه سپری شده از سال جاری قرار دارند.

وی با اشاره به تنوع بالای کالاهای صادراتی قم، افزود: بر همین اساس طی مدت یاد شده، ۳۴ نوع کالا عمده کالاهای صادراتی این استان را تشکیل داده‌اند که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از سرب، انواع گرانول،‌ کفش و صندل، میلگرد آجدار،‌ الیاف پلی‌استر، پلاستیک دسته‌دار،‌ شیرخشک صنعتی، تخم مرغ و همچنین لوازم خانگی ازجمله ماشین لباسشویی و یخچال بوده‌است.

وی ادامه داد: گمرکات قم از نظر تبادل کالا با سایر گمرکات کشور نیز وضعیت مناسبی دارد و در همین خصوص از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، ۲ هزار و ۴۶۸ نوع کالا به وزن ۶۸ هزار و ۸۱۱ تُن از گمرکات سایر استان‌ها به گمرکات قم وارد و نیز ۱۲۶ نوع کالا به وزن یک‌هزار و ۴۲۴ تُن از گمرکات قم به مقصد گمرکات دیگر استان‌های کشور خارج شده‌است.

دریکوندی گفت: کارشناسان گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا نیز همکاری خوبی با نهادهای مسئول در این حوزه دارند و در این راستا طی مدت یاد شده ۴۳۸ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۱۷۶ میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 8486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =