کد خبر 8492
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳

گروه ملی فولاد قهرمان لیگ برتر کشتی فرنگی شد

گروه ملی فولاد قهرمان لیگ برتر کشتی فرنگی شد

تیم گروه ملی فولاد با برتری مقابل نفت و گاز زاگرس در فینال بیست‌وسومین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی، قهرمان این رویداد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور در سالن گیت بوستان اهواز برگزار شد. در دیدار فینال گروه ملی فولاد با نتیجه ۸ بر ۲، نفت و گاز گچساران را شکست داد و قهرمان لیگ برتر شد. در دیدار رده‌بندی نیز دانشگاه آزاد قم با نتیجه ۸ بر ۲ رعد پدافند ارتش را شکست داد و در رده سوم قرار گرفت.

پویا دادمرز که در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد صاحب مدال برنز شده بود، در نخستین مبارزه فینال حریفش را در کمتر از ۳ دقیقه با امتیاز عالی از پیش رو برداشت. علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان که پس از یک سال دوری از میادین با حضور در لیگ کارش را آغاز کرده است، صبح و بعداز ظهر امروز مبارزه‌های خوبی را به نمایش گذاشت و حریفش را در فینال با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد.

در یکی دیگر از مبارزه‌های حساس میثم دلخانی که طلای سال ۲۰۲۱ جهان در وزن ۶۰ کیلوگرم را در کارنامه دارد بعد از پشت‌سر گذاشتن طولانی مدت مصدومیت، در لیگ حاضر شد و در هر ۲ مبارزه صبح و بعد از ظهر مغلوب حریفان خود در وزن ۶۳ کیلوگرم شد. ایمان محمدی ملی‌پوش کشورمان در جهانی بلگراد بعد از پیروزی برابر دلخانی او را در آغوش گرفت.

فینال وزن ۸۷ کیلوگرم نیز در حالی برگزار شد که علیرضا مهمدی بعد از نقره جهانی بلگراد در وزن ۸۲ کیلوگرم برای نخستین مرتبه در وزن جدید به روی تشک رفت. پژمان پشتام دارنده برنز جهان نیز در این وزن هست که مهمدی جوان و آینده‌دار توانست حریفش را شکست دهد و ششمین پیروزی گروه ملی فولاد را رقم بزند.

مهمدی پیش از این قرار بود در پیکارهای جهانی امیدهای جهان در وزن ۸۲ کیلوگرم شرکت کند که از حضور در ترکیب تیم ملی در این وزن سرباز زد و البته تیم ملی به دلیل صادر نشدن روادید به این پیکارها اعزام نشد.

سعید ارجمند در وزن ۶۷ کیلوگرم با شکست اهورا بویری عنوان‌دار جوانان جهان، نخستین پیروزی نفت و گاز زاگرس را رقم زد. در مبارزه وزن ۸۲ کیلوگرم نیز که با حساسیت زیادی دنبال و چند مرتبه کشتی به دلیل چلنج مربیان قطع شد، جمال اسماعیلی در حالی که اعتراض شدیدی به داوری داشت مغلوب گرمسیری شد و در پایان به نشانه اعتراض برای داور دست زد که این کار او با واکنش تماشاگران همراه بود.

محمدرضا مختاری نیز در وزن ۷۷ کیلوگرم دومین پیروزی نفت و گاز گچساران را ثبت کرد.

نتایج انفرادی دیدار فینال به این شرح است:

نفت و گاز زاگرس ۲ - گروه ملی فولاد ایران ۸

۵۵ کیلوگرم: مهدی احدی صفر - پویا دادمرز ۹

۶۰ کیلوگرم: محمد عشیری صفر - علیرضا نجاتی ۹

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی یک - ایمان محمدی ۴

۶۷ کیلوگرم: سعید ارجمند ۶- اهورا بویری ۳

۷۲ کیلوگرم: مرتضی پورعیسی یک - شاهین بداغی ۴

۷۷ کیلوگرم: محمدرضا مختاری ۳ - علیرضا عبدولی ۲

۸۲ کیلوگرم: جمال اسماعیلی ۴ - رسول گرمسیری ۶

۸۷ کیلوگرم: پژمان پشتام یک - علیرضا مهمدی۳

۹۷ کیلوگرم: وحید دادخواه ۲ - حامد عبدولی ۴

۱۳۰ کیلوگرم: مرتضی الغوثی ۳ - امیر قاسمی منجزی ۶

انتهای پیام/

کد خبر 8492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =