کد خبر 8502
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

گذر بازار آهن و فولاد در هفته پرنوسان/ پروفیل کمیاب شد

گذر بازار آهن و فولاد در هفته پرنوسان/ پروفیل کمیاب شد

در طول هفته جاری نوسان نرخ دلار در کانال ۵۰ هزار تومان و میل به افزایش آن، بازار آهن را نیز با نوسانات متعددی مواجه کرد و موج افزایش و کاهش در طول هفته جاری بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار دیروز در بازار آزاد در حدود ۱۰۰ تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشت و با نرخ ۵۰ هزار و ۲۳۹ تومان معامله شد. در این میان از اخبار مهم این هفته اعلام رئیس بانک مرکزی مبنی بر ادامه روند کنترل قیمت دلار بوده و به گفته وی سیاستی که برای کنترل قیمت دلار در نظر گرفته شده در بحث بودجه، نقدینگی و سیاست مالی دولت هم اعمال می‌شود. فرزین معتقد است به دنبال این سیاست‌ها افزایش قیمت دلار، رشد نرخ تورم و رشد نقدینگی کنترل شده و حتی رو به کاهش است.

اما در طول هفته جاری نوسان نرخ دلار در کانال ۵۰ تومان و میل به افزایش آن، بازار آهن را نیز با نوسانات متعددی در طول هفته مواجه کرد و موج افزایش و کاهش در طول هفته جاری بود. در معاملات دیروز نیز نرخ اکثر کارخانجات میلگرد و اکثر مقاطع فولادی بدون تغییر اعلام شد.

در آخرین معاملات مقاطع فولادی در روز گذشته اما بازار شاهد شرایط پرنوسانی نبود طوریکه در بخش محصولات ذوبی، نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد بدون تغییر اعلام شد و بین ۲۳ هزار تومان تا ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رفت.

نرخ اعلامی برای تیرآهن از طرف ذوب آهن اصفهان در اکثر سایزها ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومان افزایش یافت و در برخی سایزها بدون تغییر اعلام شده و در نهایت با قیمت ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

در بخش محصولات تخت فولادی اما ثبات قیمتی حاکم بود و نرخ انواع ورق سیاه (فولاد مبارکه، فولاد سبا، آجدار فابریک و آجدار پرسی) در اکثر سایزها بدون تغییر اعلام شد و در برخی سایزها کاهش جرئی در حد ۲۰۰ تومان داشت وبه قیمت ۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. نرخ انواع ورق (گالوانیزه، روغنی و رنگی) و ورق سیاه اکسین و کاویان نیز تغییر نداشت.

اما در بخش قوطی و پروفیل با توجهبه محدود شدن تولید این محصولات و کمیاب شدن برخی سایزها، نرخ انواع آن با افزایش بین ۲۰۰ الی ۶۰۰ تومان همراه بوده و با نرخ ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۳۷ هزار و ۱۰۰ تومان خرید و فروش شد.

در بخش مواد اولیه نیز نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی با ۵۰ الی ۱۵۰ تومان کاهش همراه بود و شمش فولادی بدون تغییر قیمت بین ۱۹ هزار تومان تا ۱۹ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام نرخ شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =