کد خبر 8572
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

عمان ساخت کارخانه مهم فولاد سبز را آغاز کرد

عمان ساخت کارخانه مهم فولاد سبز را آغاز کرد

عمان ساخت کارخانه Vulcan Green Steel (VGS) را راه اندازی کرده است. این نخستین شرکت در این کشور بوده که از هیدروژن به عنوان ماده خام در تولید آهن اسفنجی (DRI) داستفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز از تارنمای TradeArabia، عمان ساخت کارخانه Vulcan Green Steel (VGS) را راه اندازی کرده است. این نخستین شرکت در این کشور بوده که از هیدروژن به عنوان ماده خام در تولید آهن اسفنجی (DRI) داستفاده می‌کند.

این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی «دوقم» تاسیس خواهد شد و بر اساس پیش بینی‌ها سالانه ۵ میلیون تن فولاد سبز تولید خواهد کر. براساس برآوردهای اولیه، سرمایه گذاری در این پروژه بالغ بر ۳ میلیارد دلار است.

این شرکت در نظر دارد دو خط تولید را با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال با امکاناتی از جمله تاسیسات تولید آهن کاهش یافته مستقیم (DRI)، کوره قوس الکتریکی (EAF) و آسیاب نصب کند.

ساخت کارخانه قرار است تا سال ۲۰۲۶ تکمیل و انتظار می‌رود تولید آن در سال ۲۰۲۷ آغاز شود. این پروژه در ابتدا بر پایه گاز طبیعی عملیاتی شده و سپس به هیدروژن سبز  در راستای تولید فولاد با ارزش افزوده بالا جهت کاربرد در خودروها، توربین‌های بادی و کالاهای بادوام مصرفی در اروپا و ژاپن تغییر خواهد کرد.

Vulcan Green Steel یک شرکت تابعه از گروه فولاد Jindal هند است. هم اکنون نیز در حال مذاکره با خریداران در بازارهای اروپا و آسیا است. در اطلاعیه این شرکت آمده است: «ما شانه به شانه عمان می‌ایستیم و با هم در راستای اقتصاد صنعتی پاک‌تر و سبزتر کار می‌کنیم. تعهد سبز ما که اخیرا مطرح شد، تنها یک اعلامیه نیست. این یک سرمایه گذاری قابل توجه و ملموس بیش از ۳ میلیارد دلار در یک کارخانه پیشرفته فولاد هیدروژنی در دوقم بوده که اولین در نوع خود و بزرگترین در جهان است.»

این پروژه در راستای چشم انداز عمان برای دستیابی به آلایندگی صفر تا سال ۲۰۵۰ است. بر اساس مطالعه موسسه اقتصاد انرژی و تجزیه و تحلیل مالی (IEEFA)، منطقه MENA می‌تواند به پیشروی جهانی در تولید فولاد سبز و تجارت آهن کاهش مستقیم (DRI) تبدیل شود. بخش فولاد منطقه مزیت عمده‌ای دارد زیرا در حال حاضر اساس تولید DRI با استفاده از گاز به جای زغال سنگ است. علاوه بر این، دارای منبع ثابت سنگ آهن DR است که با عرضه محدود که تنها ۳-۴ درصد از کل تجارت جهانی این کالا را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 8572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =