کد خبر 8575
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

افزایش سرمایه «کگهر» پس از تغییر نام تصویب شد

افزایش سرمایه «کگهر» پس از تغییر نام تصویب شد

مجمع‌ عمومی فوق‌العاده شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با نماد «کگهر» صبح دیروز با حضور قریب ۹۵ درصدی سهامداران و مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این شرکت در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش آهن نیوز؛ در مجمع فوق‌العاده «کگهر» در خصوص «افزایش سرمایه»، «تغییر نام شرکت»، «تغییر موضوع فعالیت و افزودن فعالیت آزمایشگاهی به فعالیت‌های قبلی شرکت» و «اصلاح و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس» تصمیم‌گیری شد که در نهایت همه این موارد به تصویب سهامداران و حاضران در مجمع‌ عمومی رسید.

پس از ارائه گزارش عملکرد مدیرعامل «کگهر» و استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی شرکت؛ افزایش سرمایه گهرزمین از ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال به ۷۵۰۰۰ میلیارد ریال مورد تصویب حاضران قرار گرفت.

همچنین شرکت گهرزمین که پیش از این فقط در زمینه استخراج سنگ‌آهن فعالیت داشت، اما با راه‌اندازی خطوط تولید کنسانتره و گندله به چرخه صنعت نیز وارد شده است؛ بنابراین در این مجمع مصوب شد که نام شرکت از شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به شرکت معدنی‌ و صنعتی گهرزمین تغییر یابد.

محمد محیاپور، مدیرعامل شرکت معدنی‌ و صنعتی گهرزمین در مجمع فوق‌العاده «کگهر» هدف شرکت از افزایش سرمایه را دستیابی به اهداف بلندمدتی همچون تامین بخشی از منابع موردنیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا عنوان کرد و گفت: «طرح افزایش ظرفیت زیرسقف خطوط ۱، ۲ و ۳ کنسانتره‌سازی از ۶ به ۸ میلیون تن در سال»، «طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی از ۵ به ۷ میلیون تن در سال»، «طرح احداث واحد احیای آهن‌اسفنجی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال» و «طرح احداث واحد فولادسازی و ریخته‌گری اسلب به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال» از جمله طرح‌های در دست اجرای «کگهر» است.

وی با بیان اینکه کگهر در سال‌جاری ۱۹ رکورد پیاپی در تولید را ثبت کرده است، افزود: طی این مدت شاهد تحول جدی در فروش محصولات و تولید ثروت در این شرکت بوده‌ایم.

رشد ۱۰ درصدی تولید کلوخه گهرزمین در سال‌جاری

مدیرعامل شرکت معدنی‌ و صنعتی گهرزمین در این مجمع‌عمومی در خصوص عملکرد شرکت چنین توضیح داد: شرکت گهرزمین با بیش از ۶۴۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن از جمله بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه محسوب می‌شود. در معدن گهرزمین تولید بیش از ۱۵ میلیون تن سنگ‌آهن را برنامه داریم و برای اولین‌بار شرکت گهرزمین به ظرفیت نامی بیش از ۵ میلیون تن گندله و بیش از ظرفیت نامی کنسانتره ۶ میلیون تن در این مجموعه بزرگ خواهیم رسید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه طی چند ماه نخست سال‌جاری تحولات جدی در فروش محصولات و تولید ثروت در گهرزمین ثبت شده است، گفت: ثبت رکورد فروش گندله در خرداد ماه ۱۴۰۲، افزایش ۱۱ درصدی درآمد فروش کلوخه، رشد ۱۶ درصدی فروش کنسانتره و افزایش ۶۵ درصدی فروش داخلی گندله نسبت به سال گذشته همگی نشان‌دهنده روند تولید ثروت در شرکت گهرزمین است.

مدیرعامل شرکت گهرزمین تاکید کرد: تولید کلوخه شرکت سنگ‌آهن گهرزمین امسال رشد ۱۰.۵درصد داشته و در تولید بیش از ۱۷.۲‌درصد در تولید دانه‌بندی نیز رشد داشتیم. فروش‌های صادراتی شرکت سنگ‌آهن گهرزمین بر اساس مزایده و فروش‌های داخلی از طریق بورس‌کالا انجام می‌شود که در فروش داخلی آخرین رکوردی که داشتیم؛ ۱۳.۵‌درصد رقابت در فروش داخلی در بورس‌کالا و بیش از ۱۵ دلار نیز در فروش صادراتی رقابت داشتیم.

در بحث کنسانتره نیز ۱۳.۵‌درصد رشد تولید در خطوط تولید و همچنین ۴۹‌درصد افزایش تولید گندله داشتیم که اولین سالی است که به ظرفیت نامی گندله می‌رسیم و امیدواریم که تولید گندله را به بیش از ۷ میلیون تن برسانیم؛ در حالی که طراحی کارخانه ۵ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت گهرزمین در ادامه به عملکرد مالی شرکت اشاره کرد و گفت: درآمد عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۸‌درصد رشد داشته که عدد مناسب، معقول و منطقی است. با توجه به عددی که اعلام می‌شود؛ در عملکرد مالی بر اساس ذخیره گرفتن ۵‌درصد قیمت سنگ‌آهن است.

محیاپور در خصوص سود ناخالص شرکت گفت: سود ناخالص کگهر ۴۳‌درصد رشد داشته ، سود عملیاتی نیز ۱۹‌درصد رشد پیدا کرده و بیش از ۱۵‌درصد نیز سود خالص شرکت نسبت به مدت مشابه رشد داشته است. درآمد عملیاتی شرکت در ۱۱ ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۵‌درصد رشد داشته است.

محمد محیاپور همچنین خاطرنشان کرد: شرایط زنجیره فولاد هر سال تغییرات خاص خود را دارد و متفاوت است.

وی در ادامه به عملکرد ۹ ماهه شرکت اشاره کرد و گفت: عملکرد ۹ ماهه شرکت که در کدال ثبت و مشاهده شده است؛ عملکرد شرکت خوشبختانه فوق‌العاده بوده، اما حتما باید حداقل برنامه ۱۰ تا ۱۵ ساله برای شرکت دیده شود که در شرایط بازار، نوسانات بازار این شرکت دچار چالش نشود.

مدیرعامل کگهر با تاکید بر اینکه در حال ‌حاضر فروش سنگ با توجه به شرایط قیمت زیانده است، گفت: تاکید ما این است که سهامداران افزایش سرمایه شرکت گهرزمین را جزو اولویت‌های کاری خود لحاظ کنند.

وی همچنین گفت: مبالغی که برای پروژه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۲ نیاز است؛۱۰هزار میلیارد تومان است که ۵‌هزار میلیارد تومان آن در دستور کار افزایش سرمایه است و ۵‌هزار میلیارد تومان دیگر آن از محل تسهیلات مالی و منابع داخلی است که البته این قسمت مربوط به شرکت بوده و بیش از ۸۰‌درصد آن تامین شده است.

محیاپور تاکید کرد: موضوع بعدی میزان افزایش سرمایه تا سال ۱۴۰۶ است که ۱۰‌هزار میلیارد تومان است و به همین نسبت تا سال ۱۴۰۶ بیش از ۳۲ همت به افزایش نقدینگی و تامین مالی برای پروژه‌ها و مصارف شرکت نیاز است.

مدیرعامل گهرزمین خاطرنشان کرد: میزان زمان و دوره ساخت شروع بهره‌برداری پروژه‌ها که قطعا برای آن برنامه داریم که از زمان گفته شده کمتر کنیم و در پروژه احیا طی ۶ ماه گذشته بیش از ۴۰‌درصد رشد و پیشرفت داشته‌ایم. مشخص است که میزان نقدینگی، بحث افزایش سرمایه و تولید کنسانتره را با حفظ شرایط کیفی به ۷.۵ میلیون تن داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: ویژگی که شرکت‌های سنگ‌آهنی و تولیدی که از لحاظ کیفی خطوط کنسانتره و گندله دارند؛ نسبت به خطوط مشابه در کل کشور به میزان ۱۰‌درصد از کیفیت خطوط ما متفاوت است.

انتهای پیام/

کد خبر 8575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =