کد خبر 8586
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

رشد ۴۴ هزار واحدی شاخص بورس تهران

رشد ۴۴ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۴ هزار و ۲۹ واحد همراه شد.

به گزارش آهن نیوز؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند روزهای گذشته در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۲۸ درصد نسبت به روز گذشته به میزان ۴۴ هزار و ۲۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۲۲۸ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۹۹۳۸ واحد به رقم ۷۴۱ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۲۲ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۸۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۸ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند و شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۸ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳۶ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۹۶ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۲۵ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس معادل ۱.۸۷ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۳۲۹ واحد افزایش به رقم ۲۶ هزار و ۵۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۶۵ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۰۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۹.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۶۳ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس امروز معادل ۱.۲۸ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳۶ درصد افزایش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس ۹۶ صدم درصد و شاخص بازار دوم فرابورس ۱.۴۰ درصد افزایش یافتند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریاساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 8586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =