کد خبر 8614
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

رئیس سازمان بورس: ۵۰ میلیون سهامدار در بازار سرمایه هستند

رئیس سازمان بورس: ۵۰ میلیون سهامدار در بازار سرمایه هستند

رئیس سازمان بورس امروز در مراسم روز ملی حسابدار، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه هستند، گفت: میانگین تاخیر شرکت‌های بورسی در ارائه اطلاعات در سامانه کدال از ۲۵ روز به ۱۴ ساعت کاهش یافت.

به گزارش آهن نیوز؛ مجید عشقی امروز در همایش روز ملی حسابدار با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه هستند، اظهار داشت: ۱۲ میلیون نفر در این بازار فعالیت دارند و همچنین شرکت‌هایی مانند شستا و سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی در این بازار حضور دارند که دارای چندین میلیون ذی‌نفع در بازار هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بدون ارائه اطلاعات به ذی‌نفعان نمی‌توانیم در بازار فعالیت کنیم، در ۶ ماه سال جاری ۸۰۰ ناشر بورسی که نمادشان در بازار سرمایه درج شده، تعداد ۲۳ هزار اطلاعیه منتشر کردند که در این اطلاعیه‌ها مهر حسابداران و حسابرسان درج شده است.

وی گفت: یک‌هزار نهاد مالی در بازار سرمایه فعالیت دارند که هم خودشان مشمول دستورالعمل افشای اطلاعات هستند و هم از اطلاعات منتشره در این بازار استفاده می‌کنند.

به گفته عشقی‌ تا سال ۹۵ میانگین تأخیر ارائه اطلاعات در سامانه کدال ۲۵ روز بود، در حال حاضر این زمان به ۱۴ ساعت کاهش پیدا کرده است و تلاش می‌کنیم این زمان به صفر کاهش پیدا کند. البته کیفیت گزارش‌ها هم در حال ارتقاء است.

عشقی همچنین با تأکید بر اینکه باید هزینه حسابرسی در صورت‌های مالی واقعی شود، گفت: شرکتی که در سال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی و فروش دارد نمی‌تواند با ارقام بسیار پایین خدمات حسابرسی کیفی دریافت کند و با هزینه‌های کنونی حسابرسی امکان حسابرسی صورت‌های مالی این شرکت‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر 8614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =