کد خبر 8626
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

فعالیت بیش از ۵۰۰ معدن در آذربایجان‌غربی

فعالیت بیش از ۵۰۰ معدن در آذربایجان‌غربی

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صمت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۵۱ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن در استان وجود دارد.

به گزارش آهن نیوز؛ جلال دسترنج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صمت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی ۸ ماهه نخست سال جاری با صدور ۳۹ فقره پروانه بهره برداری برای معادنی که تازه به مرحله استخراج و بهره برداری رسیده‌اند، صادر شده است که برای بهره برداری از این معادن بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۲۷۶ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۲۰ محدوده اکتشافی با اتمام عملیات اکتشافی خود موفق به اخذ گواهی کشف شده که در حال تکمیل عملیات اکتشافی و تجهیز ماشین آلات مورد نیاز در شرف بهره برداری هستند. 

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صمت آذربایجان‌غربی تأکید کرد: برای اتمام مراحل اکتشاف ۲۰ محدوده اکتشافی با ذخیره قطعی ۱۸ میلیون و ۴۱ هزار تن انواع مواد معدنی بیش از ۱۷۶ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

دسترنج خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵۱ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون تن و استخراج سالانه بیش از ۱۹ میلیون تن انواع مواد معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار ۴۸۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۲۷ نفر در استان وجود دارد.

وی با اشاره به آمار کلی محدوده‌های معدنی موجود در استان گفت: هم‌اکنون در استان ۲۴۴ محدوده اکتشافی دارای پروانه معتبر در حال انجام مراحل مختلف عملیات اکتشافی بوده و ۲۲ محدوده نیز با ذخیره قطعی ۱۷ میلیون و ۷۰۴ هزار تن انواع مواد معدنی دارای گواهی کشف هستند که در حال تکمیل عملیات پایانی مرحله اکتشافی و تجهیز معدن برای استخراج و ورود به چرخه تولید هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 8626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =