کد خبر 8641
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

سهمی از استخدام‌های جدید صنایع هرمزگان به معلولان اختصاص می‌یابد

سهمی از استخدام‌های جدید صنایع هرمزگان به معلولان اختصاص می‌یابد

استاندار هرمزگان در پاسخ به دغدغه اشتغال افراد دارای معلولیت، گفت: به طور قطع در استخدام‌های جدید صنایع سهمی برای معلولان تعریف خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا حد امکان شرط نداشتن معافیت پزشکی نیز برای این قشر حذف شود.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی دوستی شامگاه سه‌شنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های افراد دارای معلولیت استان افزود: همه افراد جامعه برای گذران زندگی به شغل نیاز دارند و به تجربه ثابت شده شاغل شدن افراد موجب خوشحالی تمام اعضای خانواده می‌شود.

«سالانه تکلیفی برای ایجاد اشتغال توسط استان‌ها مشخص می‌شود که در سال‌جاری باید برای ۲۹ هزار نفر در هرمزگان ایجاد شغل شود و تاکنون ۳۳ هزار نفر مشغول بکار شده‌اند که بیشتر از تعهد سالانه بوده است.»

وی همچنین در پاسخ بر نبود سیستم حمل و نقل ویژه معلولان اظهار کرد: ۵۹ دستگاه ون و ۳۹ دستگاه اتوبوس برای شهرهای استان خریداری شد که بیشتر این وسایل نقلیه به شهر بندرعباس اختصاص پیدا کرد و بخشی از مشکل این قشر را نیز کاهش دهد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: مناسب‌سازی اماکن و معابرعمومی خواسته به حق جامعه معلولان و توان‌یابان است و از این رو این مسئله را با توان مضاعف پیگیری خواهیم کرد.

دوستی با تاکید بر لزوم فراهم کردن بستر ثبت‌نام افراد دارای معلولیت در نهضت ملی مسکن نیز تصریح‌ کرد: برای مددجویان بهزیستی که افراد دارای معلولیت را نیز شامل می‌شود، پرداخت آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریال نهضت ملی مسکن نیاز نیست و لازم است معلولان بدون دغدغه ثبت نام خود را انجام دهند چرا که منابع این مهم مشخص شده و در صورتی که استفاده نشود برگشت خواهد خورد.

وی به احداث سالن چند منظوره‌ برای استفاده افراد دارای معلولیت در بندرعباس اشاره کرد و گفت: این طرح امسال به صورت کامل تامین اعتبار خواهد شد تا کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار هرمزگان، از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست تا امکان احداث سالن‌های ویژه در شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار داده و تا حد امکان استفاده افراد دارای معلولیت را برای چند روز در هفته در همین سالن‌های فعال فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 8641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =