کد خبر 866
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

بزرگ‌ترین فولاد آلیاژی در ابهر افتتاح می‌شود

بزرگ‌ترین فولاد آلیاژی در ابهر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: در ظرف دو ماه آتی بزرگ‌ترین فولاد آلیاژی ذوب در شهرستان ابهر افتتاح می‌شود.

به گزارش آهن‌نیوز، ناصر فغفوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، با بیان اینکه ۶۰ درصد دخانیات کشور در زنجان تولید می‌شود، گفت: خودکفایی در تولید فولادهای آلیاژی از دیگر پروژه‌هایی است که در ظرف دو ماه آتی بزرگ‌ترین فولاد آلیاژی ذوب در شهرستان ابهر افتتاح می‌شود.

وی به طرح‌های صنعتی که در ابتدای دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد و گفت: کاغذسازی صنعتی اشراق، لپان بافت، فولاد نفیس ایرانیان، آنا کیمیا منگنز، پدیده شیمی قرن، حدید تجارت باختر، صنایع چاپ و بسته‌بندی تندیس مینو و طرح توسعه صنعتی مینو، از جمله طرح‌های به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه مجموعه لپان بافت در حوزه تولید ذوب ریسی پلی‌استر تقریباً نیاز استان را در صنعت جوراب تامین می‌کند، افزود: فولاد نفیس ایرانیان با شمس فولادی که در سفر رئیس‌جمهور به استان رسماً توسط وزیر کار افتتاح شد، همچنین طرح توسعه آنا کیمیا منگنز را داریم که با مجموع تولید ۳۰ تن در روز علاوه بر تامین نیاز کامل کشور وارد کارتابل فنی ممنوعیت واردات پرمنگنات شده است‌.

فغفوری به وجود انواع معادن غنی از قبیل روی، سنگ آهن، سیلیس، فلدسپات، خاک صنعتی و سنگ تزئینی که موجب ایجاد صنایع معدنی در استان شده، اشاره داشت و تاکید کرد: برنامه‌ریزی و جهت‌گیری استان در راستای سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره تولید است. همچنین به خودکفایی کشور در تولید مفتول‌های آلیاژی و سایر مقاطع فلزی و فولادی رسیده‌ایم.

وی در پایان با تقسیم طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا به پیشرفت‌های فیزیکی بالا و طرح‌هایی که مشمول دریافت زمین شده‌اند اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها به تدریج و از هفته دولت آغاز خواهد شد و چندین پروژه تا آخر امسال‌ به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =