کد خبر 8663
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸

صدور مجوز بهره‌برداری برای ۳۹ معدن جدید در آذربایجان‌غربی

صدور مجوز بهره‌برداری برای ۳۹ معدن جدید در آذربایجان‌غربی

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری ۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید استان با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال صادر شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ جلال دسترنج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در سال جاری ۳۹ فقره پروانه بهره برداری برای معادنی که تازه به مرحله استخراج و بهره برداری رسیده‌اند صادر شده که برای بهره برداری از این معادن بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۲۷۶ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۲۰ محدوده اکتشافی با اتمام عملیات اکتشافی خود موفق به اخذ گواهی کشف شده‌اند که در حال تکمیل عملیات اکتشافی و تجهیز ماشین آلات مورد نیاز در شرف بهره‌برداری می‌باشند.

دسترنج ادامه داد: برای اتمام مراحل اکتشاف ۲۰ محدوده اکتشافی با ذخیره قطعی ۱۸ میلیون و ۴۱ هزار تن انواع مواد معدنی بیش از ۱۷۶ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای بهره برداری و استخراج انواع مواد معدنی از معادن استان سرمایه گذاری انجام شده است.

دسترنج خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵۱ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون تن و استخراج سالانه بیش از ۱۹ میلیون تن انواع مواد معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار ۴۸۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۲۷ نفر موجود می‌باشد.

وی با اشاره به آمار کلی محدوده‌های معدنی موجود در استان گفت: هم اکنون در استان ۲۴۴ محدوده اکتشافی دارای پروانه معتبر در حال انجام مراحل مختلف عملیات اکتشافی است و ۲۲ محدوده نیز با ذخیره قطعی ۱۷ میلیون و ۷۰۴ هزار تن انواع مواد معدنی دارای گواهی کشف هستند که در حال تکمیل عملیات پایانی مرحله اکتشافی و تجهیز معدن برای استخراج و ورود به چرخه تولید می‌باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 8663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =