کد خبر 8686
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

استاندار کرمان: سهم واقعی کرمان از درآمد معادن را بپردازید

استاندار کرمان: سهم واقعی کرمان از درآمد معادن را بپردازید

استاندار کرمان گفت: سهم واقعی کرمان از درآمد معادن باید به استان برگردد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدمهدی فداکار صبح امروز شنبه ۱۸ آذرماه‌ در شورای معادن خواستار به‌روزرسانی پرداخت‌های معادن شد و اظهار کرد: سهم واقعی کرمان از درآمد معادن باید به استان برگردد.

وی بیان کرد: اطلاعات شرکت‌های معدنی و صنعتی جنوب استان کرمان به‌صورت دقیق به امور مالیاتی ارائه شود تا سهم فروش معادن آلاینده مشخص و گرفته شود.

استاندار کرمان ادامه داد: بعضی‌ها هستند که معادن را می‌گیرند تا به دیگری بفروشند، زیرا توان برداشت ندارند و معادن راکد می‌ماند.

فداکار درباره مشکلات مربوط به زغالسنگ از نبود سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه سخن گفت و ابراز داشت: سهام‌داری معدن اسفندقه تغییر می‌کند اما برای زغالسنگ هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

سهم فروش معادن آلاینده در شمال کرمان وصول شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: همیشه مسائل و مشکلات واحدهای کوچک را دنبال کرده‌ایم و ۶۶ واحد کوچک در استان کرمان در حال حاضر دچار چالش هستند و مسائل آنها مرتب در شورای معادن طرح می‌شود.

مهدی حسینی‌نژاد ادامه داد: سه واحد کوچک هم در استان کرمان به‌صورت ویژه مشکل دارند که مسائل این واحدها را هم در شورای معادن طرح و پیگیری می‌کنیم.

وی ابراز داشت: بر اساس قانون هرگاه بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی به ساکنان منطقه و یا کشاورزی آنها خسارت وارد کند، علاوه بر پرداخت عوارض به خسارت‌دیدگان باید یک درصد از فروش معادن آلاینده پس از واریز به خزانه به جبران خسارت‌های مذکور اختصاص یابد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: در مسائل مالی همیشه قانون بودجه درباره نحوه هزینه‌کرد این موارد تعیین‌تکلیف می‌کند و دستورالعمل‌هایی برای مشخص کردن خسارت‌ها هم وجود دارد، در عین حال شورای معادن می‌تواند در زمینه یک درصد سهم فروش معادن آلاینده تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱۸ میلیارد تومان برای ۶ ماهه سال‌جاری از محل یک درصد سهم فروش معادن آلاینده در شمال استان کرمان وصول شده که ۱۸ میلیارد تومان از پیش‌بینی شورای معادن هم بیشتر است.

انتهای پیام/

کد خبر 8686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =