کد خبر 8695
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

احتمال تعطیلی معادن در آینده نزدیک!

احتمال تعطیلی معادن در آینده نزدیک!

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات متعدد معدنکاران از جمله تامین نیروی کار، تامین و تجهیز ماشین آلات و فروش فرآورده‌ها گفت: معدنکاران تحت فشار زیادی هستند و اگر ما بیشتر از این به آنها سختگیری کنیم، قطعا منجر به تعطیلی معادن خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد جعفر عظمایی؛ مدیر کل صمت آذربایجان‌شرقی شامگاه امروز در نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در خصوص ماده ۲۴ معادن اظهار کرد: تاکنون از این ابزار در استان استفاده نشده است، اما ما در رسیدگی به پرونده ها سعی کرده‌ایم، با تعامل این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به وجود معارضان محلی گفت: متاسفانه معدنکاران علیرغم اخذ مجوز از نهادهای مربوطه از هیچ حمایت قانونی در برابر معارضان محلی برخوردار نیستند و در حالی که استان ما رتبه اول از نظر ذخایر و تنوع در معادن را دارا است، هنوز از لحاظ فرهنگی با مشکل مواجه است و فرهنگ حمایت از معدنکاران شکل نگرفته است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد معدنکاران از جمله تامین نیروی کار، تامین و تجهیز ماشین آلات و فروش فرآورده‌ها گفت: معدنکاران تحت فشار زیادی هستند و اگر ما بیشتر از این به آنها سختگیری کنیم، قطعا منجر به تعطیلی معادن خواهد شد.

محمد کلامی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: استارت ماده ۲۵ قانون معادن زده شده است، همچنین تلاش ما این است تا با تغییر رویه، پرونده‌ها و فرایندها در این حوزه تسریع شود.
 
محبوب علیلو؛ دادستان تبریز بر لزوم حمایت از معدنکاران استان تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی و استانداری به جد پیگیر رسیدگی به مشکلات این بخش هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 8695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =