کد خبر 87
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

کشف پیکر جدید در متروپل/ کشته‌ها به 42 نفر رسید

کشف پیکر جدید در متروپل/ کشته‌ها به 42 نفر رسید

پیکرهای جدیدی در نزدیکی محل ساختمان رؤیت و بیرون کشیده شد. احتمال می‌رود در محل موردنظر پیکر جانباختگان دیگری نیز به دست آید.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، پیکرهای جدیدی در نزدیکی محل ساختمان رؤیت و بیرون کشیده شد. احتمال می‌رود در محل موردنظر پیکر جانباختگان دیگری نیز به دست آید. با احتساب پیکرهای تازه کشف شده، جمع جانباختگان پیدا شده به عدد 42 پیکر رسید.

در این میان خبر خروج استاندار اسبق خوزستان از کشور خبرسازساز شده و بعضاً اعلام کردند که او یکی از مقصران اصلی حادثه متروپل است. با وصف اینکه هیچ یک از هیات‌های اعزامی دولت، دادستانی کل و مجلس شورای اسلامی یا سایر مسوولان و دستگاه‌های ذیربط از قصور و تقصیر مستقیم یا غیرمستقیم استاندار اسبق خوزستان در خصوص ریزش متروپل گزارشی به دادگستری خوزستان نداده‌اند از انتشاردهندگان اخبار فوق درخواست می‌شود چنانچه اطلاع یا مستندی از علت فروریختن ساختمان متروپل دارند موضوع را به دادگستری خوزستان اعلام کنند.

البته غلامرضا شریعتی در یادداشتی اینستاگرامی به خبر فرارش از کشور واکنش نشان داده و عنوان کرده است: انشاءالله این هفته در دفتر کارم در اهواز خواهم بود و به حرمت افکار عمومی و در دفاع از حق مردمی که ناجوانمردانه آرامش روانی آنها هدف قرار گرفته است و برخلاف رویه همیشگی از کسانی که یک سفر عادی کاری چندروزه اینجانب را به سوژه موضوع جنگ روانی و تشویش اذهان و تضعیف سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در کشور تبدیل کردند به دستگاه قضا شکایت خواهم کرد.

گزارش‌ها حاکی از این است که تاکنون هر کسی که دستگاه‌های زیربط گزارشی در مورد تقصیر یا قصورش ارائه داده‌اند بازداشت شده است.

پیشتر علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به آخرین اقدامات دستگاه قضایی در خصوص حادثه متروپل گفته بود: تاکنون ۱۳ نفر از عواملی که به عنوان مسببان، متخلفان و مقصر در وقوع حادثه متروپل آبادان اعم از ترک فعل یا افرادی که اقداماتی را به صورت مستقیم و به عنوان مباشرت در ارتکاب جرم انجام دادند، با همکاری پلیس و دستگاه‌های امنیتی از جمله سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و اتهامشان به عنوان مسببان در این جنایت به آن‌ها تفهیم و برایشان قرار تامین متناسب صادر شد و تحقیقات اولیه از آن‌ها نیز همچنان ادامه دارد در مورد مسببین احتمالی بعدی تحقیقات ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در مورد نفرات بازداشت شده گفته بود: تاکنون فعلاًً ۴ شهردار از جمله شهردار فعلی آبادان و ۳ شهردار اسبق، رئیس سازمان نظام مهندسی وقت آبادان، ناظر و طراح پروژه متروپل آبادان، تعدادی از پرسنل مرتبط با صدور مجوزها که با افراد شاغل در سازمان نظام مهندسی آبادان همکاری و همراهی داشتند دستگیر شده‌اند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 87

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =