کد خبر 8728
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی کنشگران بازار فولاد ایالات متحده از چشم‌انداز بازار

پیش‌بینی کنشگران بازار فولاد ایالات متحده از چشم‌انداز بازار

طبق نتایج یک نظرسنجی توسط S&P Global از تولید کنندگان، توزیع کنندگان، معامله‌گران و کاربران نهایی ایالات متحده؛ در بحبوحه افزایش قیمت انواع مختلف محصولات، چشم انداز صنعت فولاد ایالات متحده همچنان رو به بهبود است.آهن

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ طبق نتایج یک نظرسنجی توسط S&P Global از تولید کنندگان، توزیع کنندگان، معامله‌گران و کاربران نهایی ایالات متحده؛ در بحبوحه افزایش قیمت انواع مختلف محصولات، چشم انداز صنعت فولاد ایالات متحده همچنان رو به بهبود است.

در دسامبر ۲۰۲۳، ۷۱.۸ درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند که قیمت فولاد نورد در این ماه افزایش یابد، این رقم در مله نوامبر ۶۸.۶ درصد بود. همچنین، ۱۷.۹ درصد از آنها باور دارند که این افزایش قابل توجه خواهد بود و تنها ۲.۱ درصد از پاسخ دهندگان احتمال کاهش جزئی قیمت‌ها را در ماه دسامبر داشتند.

نسبت کسانی که انتظار دارند قیمت فولاد افزایش یابد، از اوایل اکتبر که کارخانه‌های فولاد آمریکا آخرین سری افزایش قیمت‌ها را آغاز کردند، به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. کاهش عرضه و طولانی‌تر شدن زمان عرضه به فولادسازان اجازه داد تا جای پای خود را در بازار به محکم کنند. قیمت ورق گرم (HRC) در ایالات متحده به ۱۰۹۰ دلار به ازای هر تن بود که از پایین‌ترین سطح امسال ۶۹۰ دلار در هر تن در اواخر سپتامبر، افزایش یافت.

پیش‌بینی می‌شود که سفارشات HRC در اواخر ژانویه یا فوریه تحویل داده شوند. همچنین، کارخانه‌های ایالات متحده تقاضای ثابتی را برای انواع مختلف محصولات تخت با برخی از افزایش تقاضا برای محصولات با ارزش افزوده بالا از بخش خودرو گزارش می‌کنند. با این حال، به گفته منابع خریدار، فعالیت بازار نقدی و لحظه‌ای به طور کلی ضعیف باقی می‌ماند. خریداران همچنان به دلیل افزایش قیمت‌های اخیر تمایلی به ذخیره موجودی ندارند و بیشتر روی قراردادها متمرکز هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۶.۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که تولید فولاد در ماه دسامبر (در مقایسه با ۶۰ درصد در نوامبر) بدون تغییر باقی خواهد ماند و ۳۳.۳ درصد از پاسخ دهندگان باور دارند که در این ماه میزان تولید افزایش خواهد یافت.

در مورد تمایل به قیمت مواد خام نیز ۹۷.۴ درصد انتظار داشتند که قیمت‌ها در دسامبر افزایش یا بدون تغییر باقی بماند. در میان شرکت کنندگان در نظرسنجی دسامبر، بیش از ۶۶ درصد افزایش جزئی را پیش بینی کردند، در حالی که ۱۷.۹ درصد افزایش قابل توجهی را پیش بینی می‌کنند.

فعالان بازار بر این باورند که قیمت قراضه احتمالاً در کوتاه مدت افزایش می‌یابد، زیرا تقاضای صادراتی برای این ماده خام از افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی ایالات متحده حمایت کرده و همچنان تداوم خواهد داشت. یکی از پاسخ دهندگان در این مورد گفت که قراضه کمیاب است و قیمت‌ها باید افزایش یابد.

البته بررسی آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی Fitch Ratings در مورد چشم‌انداز سال ۲۰۲۴، شاخص‌های بنیادی شرکت‌های فولادی ایالات متحده ثابت خواهد بود. همچنین، ورود عرضه جدید به بازار با رشد تقاضای اضافی مواجه شده و همچنان واردات روند افزایشی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 8728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =