کد خبر 8735
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

یک نماینده مجلس: ذوب آهن و فولاد عامل آلودگی هوای اصفهان است/ مطالبات کارگران ذوب آهن باید شنیده شود

یک نماینده مجلس: ذوب آهن و فولاد عامل آلودگی هوای اصفهان است/ مطالبات کارگران ذوب آهن باید شنیده شود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هوای اصفهان بر اثر صنایع آلاینده در ذوب آهن و پالایشگاه ها و فولاد و نیروگاه ها بسیار آلوده است.

به گزارش آهن نیوز؛ حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی مجلس، گفت: در اصفهان طرح طبقه بندی مشاغل در ذوب آهن اصفهان اجرایی شده اما کارگران ذوب آهن اصفهان مدعی هستند که در چارچوب این طرح قرار نگرفتند؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیاتی به ذوب آهن اصفهان اعزام کند تا مطالبات کارگران را بشنوند.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: هوای اصفهان بر اثر صنایع آلاینده در ذوب آهن و پالایشگاه ها و فولاد و نیروگاه ها بسیار آلوده است. در این شرایط کارگران ذوب آهن اعتراض دارند که حق و حقوقشان طبق طبقه بندی مشاغل رعایت نشده است.

نماینده خمینی شهر با بیان اینکه مدارس و ادارات اصفهان به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شوند، افزود: ما در اصفهان به برخورداری متهم می شویم در حالی که آب از طریق این صنایع مصرف می‌شود.

نقدعلی در تذکری به سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعطیلی مدارس و ادارات درست نیست و به کشور ضربه می زند. ما در اصفهان عطای این صنایع را به لقایش بخشیدیم. کسی بیاید فولاد و ذوب آهن را از اصفهان ببرد؛ برای ما همان آب طبیعی و هوای تمیز کافی است.

انتهای پیام/

کد خبر 8735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =