کد خبر 8752
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

شاخص کل بورس بیش از ۱۴۰۰ واحد افزایش یافت/ فلزات اساسی سقوط کرد

شاخص کل بورس بیش از ۱۴۰۰ واحد افزایش یافت/ فلزات اساسی سقوط کرد

شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز وضعیت بهتری داشته و توانسته رشد بیش از ۱۴۰۰ واحدی را تجربه کند، نمادهای فارس، حکشتی و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

به گزارش آهن نیوز؛ ارزش معاملات خرد عدد ۵,۷۰۶ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۹% کاهش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۱۱۱ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۷۹ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۵۱ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۲۹ میلیارد تومان است که کاهش ۵۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۴۱ میلیارد تومان قرار دارد.

اما شاخص فلزات اساسی امروز بر خلاف شاخص کل با ۷ صدم درصد کاهش روبرو شد و به یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۲ واحد رسید.

شاخص کل بورس بیش از ۱۴۰۰ واحد افزایش یافت/ فلزات اساسی سقوط کرد

انتهای پیام/

کد خبر 8752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =