کد خبر 8760
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

درآمد جهان فولاد سیرجان ۱۳۰ درصد افزایش یافت

درآمد جهان فولاد سیرجان ۱۳۰ درصد افزایش یافت

بررسی گزارش عملکرد ماهانه مجتمع جهان فولاد سیرجان نشان می‌دهد شرکت در آبان‌ماه امسال توانست مقدار تولید خود را نسبت به مهرماه و آبان سال گذشته بالا ببرد. همچنین لازم به ذکر است درآمد ماهانه فجهان نسبت به آبان سال گذشته با جهش ۱۳۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش آهن نیوز؛ نگاهی به گزارش عملکرد ماهانه فجهان نشان می‌دهد فولاد سیرجان در آبان ۱۴۰۲ موفق شد تناژ تولید خود را از ۲۱۳ هزار و ۱۱۳ تن در مهرماه با رشد ۱.۰۷ درصدی به ۲۱۵ هزار و ۳۸۳ تن در آبان‌ماه برساند. همچنین رقم تولید شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶.۶۶ درصدی روبه‌رو شده است.

جهش فروش فجهان

نگاهی به گزارش عملکرد ماهانه فولاد سیرجان حاکی از آن است که تناژ فروش شرکت در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با جهش بیش از ۴۷ درصدی همراه شده و رقم ۶۲ هزار و ۵۹۴ تن را به ثبت رسانده است.

گفتنی است مقدار فروش شرکت در آبان سال گذشته ۴۲ هزار و ۳۰۶ تن ثبت شده بود. اما ذکر این نکته ضروریست که این عدد در مقایسه با فروش ۶۴ هزار تنی فجهان در مهرماه با کاهش ۳.۶۱ درصدی روبه‌رو شده است.

ثبت رکورد بیشترین نرخ فروش در یک سال

همان‌طور که گفته شد مقدار فروش فولاد سیرجان در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با جهش خوبی همراه شده است. در طرف دیگر نیز میانگین نرخ فروش محصولات این شرکت طی یک سال اخیر بر مدار صعودی بوده و از ۱۳.۶ میلیون تومان به ازای هر تن به ۲۱.۲ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. گفتنی است این رقم در یک سال اخیر بی‌سابقه بوده و میانگین نرخ فروش آبان فجهان در بیشترین مقدار خود قرار گرفته است.

رشد ۲.۳ برابری درآمد ماهانه فجهان  

رشد مقدار فروش فولاد سیرجان از یک طرف و افزایش نرخ فروش از طرف دیگر سبب شد تا درآمد ماهانه فجهان طی یک سال اخیر صعودی باشد. به طوری که مبلغ فروش این شرکت از ۵۷۶ میلیارد تومان در آبان ۱۴۰۱ با جهش بیش از ۱۳۰ درصدی به هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان رسید.

البته باید گفت علی‌رغم افزایش نرخ فروش این شرکت نسبت به مهرماه، مقدار فروش فجهان در مقایسه با مهر پایین آمد و همین موضوع سبب شد تا درآمد شرکت در مقایسه با ماه گذشته یعنی مهر حدود ۲.۴ درصد پایین بیاید.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر 8760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =