کد خبر 8766
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

استخراج سالانه ۲ میلیون و ۴۷۲ تُن ماده معدنی در ملایر

استخراج سالانه ۲ میلیون و ۴۷۲ تُن ماده معدنی در ملایر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: تاکنون برای ۶۰ فقره مجوز معدنی صادر شده که از این تعداد ۱۶ مورد در بخش جوکار، ۱۷ مورد در بخش مرکزی، ۲۰ مورد و ۶ مورد در بخش زند است که عمده مواد معدنی این شهرستان شامل لاشه آهکی، ساختمانی، تزئینی، سنگ چینی، خاک، سلیس، هماتیت و فلدسپات، آندلوزیت و سنگ آهن است.

به گزارش آهن نیوز؛ وحید فارسی با بیان اینکه ذخیره قطعی این ۶۰ معدن ۷۴۵ میلیون تُن برآورد شده، بیان کرد: سالانه ۲ میلیون و ۴۷۲ تُن موادمعدنی از معادن این شهرستان برداشت می‌شود.

وی یادآور شد: بیش از پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش معادن این شهرستان سرمایه‌گذاری شده و باید برای درآمد بیشتر در این حوزه، معادن غیرفعال، فعال شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر از نظر واحدهای صنعتی رتبه برتر استان را دارد، گفت: در حال حاضر ۲۷۸ واحد صنعتی در ملایر فعال است.

وی تصریح کرد: عمده تولیدات این واحدهای صنعتی کشمش، درب و پنجره، فولاد، کاغذ کرافت، فروسیلیس، منسوج نبافته، کاغذ کرافت، انواع مبل و محصولات چوبی و پوشاک است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های معادن ملایر، مهمترین مواد معدنی شهرستان را شامل سیلیس، آندالوزیت، گرانیت، سنگ آهک، خاک صنعتی، فلدسپات، سرب و آهن برشمرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر ظرفیت تولید سالانه معادن ملایر را یک میلیون و ۹۳۲ هزار تن برشمرد و افزود: در سال جاری نیز ۴۴ درصد از صادرات استان مربوط به شهرستان ملایر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 8766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =