کد خبر 879
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب:

تحقیق و تفحص، معایب صنعت را آشکار می‌کند

تحقیق و تفحص، معایب صنعت را آشکار می‌کند

تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس حتی اگر نتیجه‌ای هم برای صنعت فولاد نداشته باشد، می‌تواند معایب صنعت را شفاف و روشن کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد کشانی، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صنعت فولاد به ویژه فولاد مبارکه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس حتی اگر نتیجه‌ای هم برای صنعت فولاد نداشته باشد و  رسیدگی نشود می‌تواند معایب صنعت را شفاف و روشن کند.

وی یکی از چالش‌های اصلی فعالان صنعت فولاد را مصوبات و تصمیمات بخش دولتی برای صنعت فولاد ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه صنعت فولاد کشور در رده دهم جهانی تولیدکنندگان فولاد قرار دارد اما وجود برخی گلوگاه‌ها مانند ورود سلیقه‌ای دستگاه‌های دولتی، مانعی اساسی در توسعه فولاد به حساب می‌‎آید که در گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس بررسی شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به ناقص بودن گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس ادامه داد: بررسی مجلس معجزه به دنبال ندارد اما تا حدی می‌تواند منجر به شفافیت عملکرد بخش تولید شود.

کشانی درباره تحقیق و تفحص سال گذشته نمایندگان مجلس از فولاد مبارکه و نتایج آن گفت: بندها، آیین‌نامه‌ها، خروجی و ورودی‌ها و عارضه‌های تحقیق و تفحص در تحقیق و تفحص سال گذشته مشخص شد اما برنامه اصلاحی برای آن در نظر گرفته نشد.

وی شرط اجرایی شدن گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس را تجاری بودن واحدهای تولیدی دانست و افزود: در واحدهای تولیدی فولادساز طبق قانون تجارت، هیات مدیره باید به مجمع پاسخگو باشد و از آنجا که مجمع حسابرس قانونی دارد، مطالب از طریق حسابرس پیگیری می‌شود و هر دستگاه دیگری که به مجموعه ورود کند، حاصلی جز پایین آوردن ریسک مدیریتی برای واحد تولیدی نخواهد داشت.

پایان پیام/ ف

کد خبر 879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =