کد خبر 8797
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش حجم و افزایش نرخ پایه میلگرد/ تیرآهن ارزان شد

کاهش حجم و افزایش نرخ پایه میلگرد/ تیرآهن ارزان شد

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز، ۲۴۶ هزار و ۸۵۲ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۲ قرار است ۲۴۶ هزار و ۸۵۲ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۲۳/۵ درصد کاهش دارد.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ۶ هزار و ۶۰۳ تن افزایش نسبت به هفته قبل به مقدار ۳۳ هزار و ۱۶۶ تن عرضه شده که نرخ پایه آن با کاهش ۲/۸ درصد به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۴ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۵۶۱ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه‌کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان تسویه به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۱۹۰ هزار و ۲۵۸ تن، کاهش حجم ۲۹/۵ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۷۳۰ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۵۹۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۵۵۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۲۰۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۹ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۲۷۲ تومان است.

ناودانی با هزار و ۳۶۶ تن حجم عرضه شده، ۱/۵ درصد کاهش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۹۷ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که کاهش حجم ۲۲/۶ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، فقط یک شرکت به صورت نقدی و مابقی به صورت اعتباری است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۴۵/۲ درصد کاهش نسبت به عرضه قبل، به مقدار ۲ هزار و ۲۶۲ تن و با افزایش ۳/۵ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۰ هزار و ۶۲۸ تومان معامله خواهد شد.

امروز همچنین ورق گرم به حجم ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن با نرخ ۲۶ هزار و ۲۴۵ تومان از طرف ۳ شرکت که به جز یک مورد مابقی تسویه نقدی دارند، بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

کاهش حجم و افزایش نرخ پایه میلگرد/ تیرآهن ارزان شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =