کد خبر 8801
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان و فولاد در اصفهان بررسی شد

اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان و فولاد در اصفهان بررسی شد

نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته که به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اهمیت برگزاری این نمایشگاه باوجود پتانسیل معدنی کشور و بویژه اصفهان و بعنوان دومین صنعت ارزآور برای کشور تشریح شد.

به گزارش آهن نیوز؛ در این جلسه، نایب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در زمینه معدن و صنایع وابسته که در تولید محتوا و موارد فنی تاثیرگذار است، گفت: استان معدن خیز اصفهان بلحاظ تعداد معادن فعال و تولید انواع سنگ های تزیینی، مرمریت، گرانیت، چینی و... و کهن ترین معادن کشور با قدمت ۴ هزارساله و اولین معدن طلای موته در رتبه اول قرار دارد. البته در سالهای اخیر بدلیل شرایط و مشکلات اقتصادی اجتماعی، موانع تولید و خودتحریمی ها و.. با مشکلات عدیده ای مواجه شده ایم و رتبه اصفهان نیز در این عرصه تنزل کرده است.

فرهادی نسب در بیان اهمیت معادن سنگ لاشتر و دیگر معادن اصفهان که اکنون درگیر مشکلات ناشی از سیاستگزاری های نادرست هستند، تصریح کرد: تنها با تعطیلی این معادن، بیش از ۵۰ درصد از صنایع کشور غیرفعال می شوند.

سایت نمایشگاهی اصفهان، فرصت مطلوبی در معرفی دورنمای معدن

حسام الدین فرهادی نسب، سایت نمایشگاهی بزرگ اصفهان را فرصت ارزشمندی برای معرفی دورنمای خوبی از بخش معدن برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت بخش معدن کشور و نادیده گرفتن فرصت صادرات با وضع عوارض، از دست دادن بازارها، مغفول ماندن اشتغالزایی و رشد درآمد ناخالص ملی هنوز نتوانستیم مدیریت مناسبی در این زمینه داشته باشیم. بر این اساس، تلاش می کنیم تا با همراهی دست اندرکاران بخش خصوصی و کمیته ها بتوانیم نمایشگاه خوبی در بخش معدن برگزار کنیم.

معادن، بزرگترین و دومین ثروت نهفته در کشور

محمد ابکاء بنیانگزار فولاد تکنیک و عضو کمیسیون صنعت اتاق اصفهان با اشاره به مشکلات عدیده صنعت نفت که زمانی بزرگترین صنعت کشور محسوب می شد، گفت: امروز بزرگترین و دومین صنعت خفته در ایران، معادن است که بلطف خداوند از هر عنصری در ایران معدن داریم.

او توجه فعالان اقتصادی به بهره برداری از این ثروت نهفته را مغتنم شمرد و گفت: اکنون وارد انقلاب صنعتی چهارم شده ایم و لازم است با دنیا ارتباط فنی برقرار کنیم. برای خرید یک مکانیزم به روز معدنی تلاشی نکرده ایم و لازم است مطابق ورود به انقلاب صنعتی چهارم گام برداریم. او افزود: اکنون به دلیل سختی صادرات نفت، کشورهای منطقه برای بکارگیری ثروت معدنی خود تلاش می کنند و ما نیز باید این عرصه را جدی بگیریم.

ضرورت توسعه شبکه سازی و تقویت محتوای نمایشگاهی

محمد گیوی معاون امور نمایشگاهی اصفهان با اشاره به تمرکز بر برگزاری نمایشگاه با کیفیت، گفت: سهامداران نمایشگاه اصفهان از فضایی استاندارد بلحاظ سخت افزاری برخوردارند. اکنون با دغدغه توسعه شبکه سازی برای تقویت محتوای نمایشگاه ها دست و پنجه نرم می کنیم. 

گیوی در بیان ضرورت همکاری متخصصان هر رویداد نمایشگاهی، اهمیت برگزاری رویدادهای جنبی موثر و کاربردی در ایجاد هم افزایی و سینرژی بیشتر برای فعالان اقتصادی را یادآور شد. او افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته که بعد از چند سال وقفه امسال از ۱۳تا ۱۶ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار می شود، فرصتی برای استفاده از پتانسیل شهرهای خواهرخوانده است که متاسفانه در اتاق بازرگانی مغفول مانده است.

معاون امور نمایشگاهی اصفهان از پیگیری امور بین الملل شرکت نمایشگاه های اصفهان برای حضور شرکت های چینی، ترکیه و ایتالیا در نمایشگاه سنگ سخن راند و گفت: ما آمادگی پدیرش میهمانان خارجی در نمایشگاه معدن اصفهان را داریم.

حضور ۱۰۰ شرکت کننده در سیزدهمین نمایشگاه معدن اصفهان

در ادامه، محمود بندرچی، برگزارکننده سیزدهمین نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت سیمان، گفت: طی جلساتی با اتاق و اعضای کمیسیون ها، این نتیجه حاصل شد که باتوجه به وجود زنجیره تامین و ایجاد ارزش که دستیابی به ۶۰درصد از منابع کشور در استان اصفهان را فراهم می سازد، حضور فعالان عرصه معدن از اکتشاف تا فراوری و معرفی فرصت ها در این نمایشگاه حائز اهمیت است.

مدیرعامل رستاک پادویژن از حضور ۱۰۰مشارکت کننده در سیزدهمین نمایشگاه زنجیره معدن اصفهان خبر داد که شامل ۵۰درصد از تهران، ۲۵درصد از اصفهان و ۲۵درصد از دیگر استان ها و کشورهای خارجی هستند.

او روند روبه رشد نمایشگاه اصفهان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حضور واحدهای معدنی و فولادی فعال در بخش معدن مانند ذوب آهن، فولاد مبارکه، فعالان تولید سیمان باوجود ۲۰کارخانه سیمان و صنایع وابسته در این رویداد نمایشگاهی ارزشمند است.

نمایشگاه، فرصت تعامل برای فعالان عرصه آزمایشگاهی معادن و کانی ها

در این جلسه، رضا اسلامی، رئیس کمیته خدمات فنی و مهندسی اکتشاف به موارد عدم رعایت اصول اکتشاف، معضل بزرگ فقدان شرکت های آزمایشگاهی و کاتالیزورهای کانی ها و سختی دسترسی به تجهیزات حفاری و ژئوفیزیک هوایی اشاره کرد و گفت: حضور شرکت های برتر و متخصصان در این نمایشگاه می تواند فرصت تعاملاتی را فراهم نماید. همچنین، در نشست های تخصصی مس، سرب و دیگر فلزات، چالش های اکتشاف مطرح می شود.

رئیس کمیته خدمات فنی و مهندسی اکتشاف با اذعان به وجود ۹۰۰ معدن و کانی های متعدد در اصفهان، اظهار کرد: تعداد کمی از معادن فعال هستند و با بیش از ۲هزار واحد سنگ در استان، ضرورت فعالیت و بهره برداری بیشتر مطرح می شود.

توجه به اسناد بالادستی برای رفع مشکلات معدن

مهران محجوب نژاد، رئیس کانی های فلزی و صنایع وابسته با تاکید بر توجه به اسناد بالادستی برای رفع مشکلات معدن، انواع کانی های فلزی مانند آهن و فولاد، مس، آلومینیوم، سرب و... طرح های جامعی وجود دارند که می توانند به ذینفعان کمک کنند.

او، نمایشگاه معدن و زنجیره تامین را یک نمایشگاه تخصصی عنوان کرد و از برگزاری پنل تخصصی سنگ آهن، معدن و فولاد در این نمایشگاه خبر داد.

محجوب نژاد با اشاره به نقش قابل توجه اصفهان در تولید فولاد کشور، برنامه ریزی برای برگزاری همایش بین المللی سالیانه فولاد در اصفهان با عنوان "توسعه، تولید، تجارت صنعت فولاد" را مطرح کرد و یادآور شد: در این همایش با بحث و تبادل نظر، چالش ها شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی می شود.

ضرورت احداث بازار گوهرسنگ، تقویت اشتغال و جذب سرمایه گذار در اصفهان

در ادامه، ابراهیم حبیب اللهی رئیس کمیته گوهرسنگ ها و صنایع وابسته با استقبال از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه معدن و صنایع وابسته، از حضور فعالان تولید و عرضه سنگ های قیمتی خبر داد و افزود: در اسفندماه نیز نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ ها و جواهرات را برگزار میکنیم و امیدواریم نمایشگاه زمینه توسعه صادرات سنگ های قیمتی، تقویت اشتغال و جذب سرمایه گذار در اصفهان را فراهم نماید.

او افزود: در بازار سنگ های قیمتی ایران، تلاش برای نقطه یابی و همکاری مسئولان به منظور احداث بازار سنگ های گران بها در اصفهان نیز دنبال می شود.

انتهای پیام

کد خبر 8801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =