کد خبر 8815
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

عامل انفجار در مریوان دستگیر شد/ معدنکار متهم راهی زندان شد

عامل انفجار در مریوان دستگیر شد/ معدنکار متهم راهی زندان شد

‌انفجاری مهیب و هولناک در جنگل‌های روستای سعدآباد مریوان که با توده‌ای بزرگ از گرد و غبار همراه بود باعث وحشت مردم شد. پیگیری خبرنگاران نشان داد این انفجار در یک کارخانه شن و ماسه صورت گرفته که به بهانه برداشت شن و ماسه، آسیب زیادی به مراتع و عرصه‌های طبیعی زده‌اند و حالا رئیس کل دادگستری از رفع تصرف از این معدن و دستگیری متهم می دهد.

به گزارش آهن نیوز؛ حجت الاسلام حسینی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ورود دستگاه قضایی استان، دستور مجدد توقف عملیات تصرف معدن شن و ماسه روستای سعدآباد افراسیابی شهرستان مریوان، به میزان ۱۷ هزار مترمربع صادر شد و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. 

وی افزود: برای متهم به اتهام فک پلمب و تخریب و تصرف اراضی مذکور در این خصوص پرونده قضایی در دادگستری مریوان تشکیل شده است. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: برای این متهم سابقا به اتهام تخریب و تصرف اراضی ملی در دادگستری مریوان تشکیل پرونده شده و بر اساس تاکیدات دستگاه قضایی استان و شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین دستور دادستان شهرستان مریوان مبنی بر توقف عملیات تصرف، نامبرده با وجود دستور اخیرالذکر، روز گذشته مبادرت به تصرف مجدد و انفجار در این معدن کرده است. 

ماجرای انفجار در جنگل‌های مریوان چه بود؟

‌انفجاری مهیب و هولناک در جنگل‌های روستای سعدآباد مریوان که با توده‌ای بزرگ از گرد و غبار همراه بود باعث وحشت مردم شد. پیگیری خبرنگاران نشان داد این انفجار در یک کارخانه شن و ماسه صورت گرفته که به بهانه برداشت شن و ماسه، آسیب زیادی به مراتع و عرصه‌های طبیعی زده‌اند.

محیط‌زیست کردستان مدعی شد که برای صدور مجوز این مرکز بهره‌برداری شن و ماسه از محیط‌زیست استعلامی نگرفته بودند، اما فعالیت داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 8815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =