کد خبر 8818
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

خسارت هزار میلیارد تومانی آتش‌سوزی مینی‌پالایشگاه بیرجند

خسارت هزار میلیارد تومانی آتش‌سوزی مینی‌پالایشگاه بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: حادثه آتش‌سوزی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هزار میلیارد تومان خسارت مالی در پی داشت.

به گزارش آهن نیوز؛ علیرضا عباس‌زاده، در نشست خبری اظهارداشت: ماموریت عملیاتی مدیریت حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند پایان یافته و اکنون شرایط پایدار است.

وی افزود: بعد از آخرین مرحله اطفای حریق که صبح روز گذشته انجام شد، امروز بازدید میدانی انجام دادیم و ماموریت ما پایان یافته است، از این پس اگر حادثه‌ای روی داد باید حادثه جدید تلقی کنیم.

وی گفت: در مجموع مدیریت دقیق، کارشناسی، علمی و منطقی در حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی با توجه به شرایط حادثه صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی وقوع این حادثه در استان را نادر عنوان و اظهارکرد: آتش‌ سوزی میعانات گازی شرایط خاص خود را دارد و امکانات آتش‌ نشانان شهرداری بیرجند در حد مدیریت حوادث شهری است و در حد مدیریت حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه و مهار آتش ناشی از میعانات گازی نبود.

عباس زاده از مدیریت حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به عنوان یکی مانور عملی یاد کرد که اعضای ستاد مدیریت بحران توانستند خودشان را به خوبی محک بزنند.

وی با اشاره به گلایه‌مندی خبرنگاران در مورد خروج آنان از جلسه ستاد مدیریت بحران استان که روز دوشنبه بیستم آذر با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: در مجموع ورود افراد غیر مسوول در هر حادثه‌ای ممنوع است و پلیس هم باید از همان ابتدا از ورود افراد غیرمسوول در محل حادثه جلوگیری می‌کرد البته اینکه خبرنگاران به این ستاد دعوت شده بودند، اشتباه بود و عذرخواهیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه این طور بیان کرد که از این پس هم اگر حادثه‌ای رخ داد و تشخیص داده شد که گروه یا گروه‌هایی حضور نداشته باشند به معنای توهین نیست بلکه به دنبال این هستیم که بدون مشکل و با شرایط بهتر، مدیریت حادثه را داشته باشیم.

عباس زاده ادامه داد: در این حادثه باید حریم انفجاری رعایت می‌شد و در مکان برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان حریم انفجاری رعایت نشده بود.

انتشار بوی بد ارتباطی با حادثه ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی درباره انتشار بوی گاز از این مینی پالایشگاه در سطح شهر بیرجند که هفته‌های گذشته روی داد گفت: با برگزاری جلسات مختلف بوی بد علت یابی شد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز در محل مینی پالایشگاه حضور میدانی داشت و تذکرات لازم را به سرمایه‌گذار داده‌اند، ما هم دستورالعمل ۱۰ گانه ایمنی پالایشگاه را ابلاغ کردیم و طی ۲ ماه باید این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 8818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =