کد خبر 8832
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

مدیرعامل فولاد خرم آباد: صنعت فولاد در حوزه «دانش تجربی» ضعف دارد

مدیرعامل فولاد خرم آباد: صنعت فولاد در حوزه «دانش تجربی» ضعف دارد

مدیرعامل مجتمع فولاد خرم آباد به عقب ماندگی های کشور در زمینه دانش تجربی در صنعت فولاد اشاره کرد و دلیل آن را قدیمی بودن تجهیزات کارخانه ها دانست.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، کیفیت محصولات فولادی یکی از موضوعاتی است که هم از جانب مسئولان دولتی و هم از سوی تولیدکنندگان این صنعت باید مورد توجه قرار گیرد.
مجید لقایی مدیرعامل مجتمع فولاد خرم آباد در همین زمینه به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: ما در کشور در حوزه دانش نظری و تئوری صنعت فولاد چیزی کمتر از کشورهای پیشرفته نداریم اما در حوزه دانش عملی و اکتسابات تجربی ضعف داریم.
وی مطرح کرد: اگر قرار باشد که تحصیلکرده‌های ما در حوزه صنعت فولاد پیشرفت کنند نیاز است که در حوزه اکتسابات تجربی هم توانمند شوند که این موضوع به واسطه فعالیت با دستگاه های پیشرفته حاصل می شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد خرم آباد در این زمینه توضیح داد: خیلی از کارخانجات ما تجهیزات بروز دنیا را ندارند و مهندسان ما در کارخانه ها دارند با همان تجهیزات قدیمی فعالیت می کنند.

مهندس لقایی در این زمینه به موضوع واردات تجهیزات و دستگاه های جدید و بروز هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی تحریمی که در کشور وجود دارد واردات تجیهزات روز دنیا به سادگی برای کارخانجات امکان پذیر نیست.
وی در زمینه واردات تجهیزات بروز به هزینه های هنگفت واردات این محصولات پرداخت و توضیح داد: اگر بتوانیم مانع تحریم را برطرف کنیم با توجه به هزینه هنگفتی که واردات این تجهیزات به کارخانه دار تحمیل می کند، انگیزه ای برای واردات تجهیزات وجود ندارد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خرم آباد خاطر نشان کرد: به خاطر همین شرایط است که مشاهده می کنیم، در خیلی از کارخانجات کشور متاسفانه از ادوات، تجهیزات و ماشین آلات خیلی قدیمی استفاده می شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =