کد خبر 887
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

تمام الکترود گرافیتی وارداتی است / کرمانی‌ها دست به کار شدند

تمام الکترود گرافیتی وارداتی است / کرمانی‌ها دست به کار شدند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: الکترود گرافیتی یکی از نیازهای اساسی کشور در صنعت فولاد است و نیاز به دانش فنی داریم که اروپایی‌ها و شرقی‌ها تا به امروز اجازه آن را ندادند و همه الکترود گرافیتی کشور وارداتی است.

به گزارش آهن‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با اساتید، هیئت علمی و پژوهشگران شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: نزدیک یک سال و نیم است که ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری برای شهر کرمان تعریف کردیم و یکی از این طرح‌ها که گرفتار تولید آن هستیم الکترود گرافیتی است.

وی افزود: الکترود گرافیتی از مواد اولیه و ضروری در صنعت فولاد کشور است؛ در ۱۰ سال قبل در کرمان حتی یک کیلوگرم فولاد تولید نمی‌شد و خاک را برداشت و از استان خارج می‌کردند اما فرآوری در کار نبود.

پورابراهیمی ادامه داد: امروز فقط در یک مجموعه معدنی در استان کرمان ۲۴ میلیون تن کنسانتره، ۱۸ میلیون تن گندله و ۸ میلیون تن فولاد تولید می‌شود و  در هفته گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه در فولاد کلید خورد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: الکترود گرافیتی یکی از نیازهای اساسی استان و کشور در صنعت فولاد است اما در اینجا نیاز به دانش فنی داریم که اروپایی‌ها و شرقی‌ها تا به امروز اجازه آن را ندادند و همه الکترود گرافیتی کشورمان، وارداتی است و ۱.۲ میلیارد دلار الکترود به کشور وارد می‌شود که عدد سنگینی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الکترود گرافیتی به‌ شدت استراتژیک است و اگر جلویش را بگیرند صنعت فولاد ایران کاملاً می‌خوابد بنابراین در این‌ راستا باید تدبیری ویژه داشت، افزود: در استان کرمان یک و نیم سال است که بزرگ‌ترین مجموعه در کرمان طراحی‌ شده و کار را شروع کرده در بحث دانش فناوری نیاز است تا تخصص‌ها به‌ کارگرفته شود و این ماده اولیه نیاز صنعت فولاد تولید و از واردات جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =