کد خبر 8882
۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش ۲۴ درصدی حجم عرضه آهن اسفنجی/ تیرآهن گران شد

کاهش ۲۴ درصدی حجم عرضه آهن اسفنجی/ تیرآهن گران شد

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، امروز یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۴ تن محصول شامل ۱۶۹ هزار و ۷۷۴ تن محصولات نورد فولادی، ۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز دوم دی ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۴ تن محصول شامل ۱۶۹ هزار و ۷۷۴ تن محصولات نورد فولادی، ۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. این مقدار عرضه نسبت به هفته قبل ۵۳.۲ درصد افزایش در حجم عرضه دارد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، انواع ورق گرم و ورق گرم خودرو است که افزایش حجم حدود ۴۳ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

در این میان تیرآهن با حجم عرضه ۷ هزار و ۱۳۱ تن و قیمت پایه ۲۸ هزار و ۷۴۱ تومان نسبت به هفته قبل ۲۶ درصد کاهش در حجم و ۱۲/۱ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ عرضه شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان برای تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ طول کوتاه و بیشترین قیمت ۴۹ هزار تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۴ است.

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا میزبان ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۳۴۳ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت جزئی ۰/۹ درصدی و کاهش حجم ۲۴ درصدی داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۴ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۶۰/۷ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

کاهش ۲۴ درصدی حجم عرضه آهن اسفنجی/تیرآهن گران شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =