کد خبر 8883
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

قیمت دلار ۲ دی ۱۴۰۲ / زمستان زودرس برای بازار ارز

قیمت دلار ۲ دی ۱۴۰۲ / زمستان زودرس برای بازار ارز

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آخرین روز پاییز برخلاف افزایش قیمت در بازار آزاد، کاهش محدودی داشت. در همین حال، روز پنجشنبه اسکناس یورو یک پله رشد قیمت داشت.

به گزارش آهن‌نیوز؛ قیمت دلار در آخرین معامله هفته گذشته با افزایش ۲۰۰ تومانی به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت و در کف این کریدور معامله شد. روند بازار ارز، کم‌نوسان و خنثی است و معامله‌گران نیز تمایلی به مبادله ندارند.

گفتنی است  قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از یک ماه است که در روند صعودی قرار گرفته است. این افزایش قیمت تلرانس ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی دارد و دلار حواله را در آستانه ورود به کریدور ۴۰ هزار تومانی قرار داده است. با این وجود قیمت دلار دولتی در آخرین روز هفته کاهش محدودی داشت.

برخی معامله‌گران، روند افزایشی قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا را متاثر از رشد تقاضا می‌دانند و برخی نیز می‌گویند شاید سیاست‌ بانک مرکزی نزدیکی قیمت دلار آزاد و دلار دولتی برای تک‌نرخی شدن این اسکناس در کشور باشد.

کارشناسان اقتصادی در خصوص فریز قیمت دلار در بازار آزاد می‌گویند ماه‌هاست که اقتصاد کشور بر اساس دلار بالای ۵۰ هزار تومان می‌چرخد؛ اما این اسکناس همچنان در منطقه ۴۹ و ۵۰ هزار تومانی تثبیت شده است. آنها معتقدند پایین آمدن بیش از حد ارزش دلار می‌تواند آثار سوئی بر کلیت اقتصاد داشته باشد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۳۰ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۵۱ تومان عرضه شد و ۱۲ تومان کاهش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افت قیمت با رقم ۳۹ هزار و ۴۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین روز آذر اسکناس یورو  با رقم ۵۴ هزار و ۹۹۲ تومان معامله شد و تغییر قیمت نداشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۴۰ تومانی یک پله صعود کرد و با رقم ۴۷ هزار و ۵۰ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۳۶ تومان رشد داشت و با رقم ۴۲ هزار و ۷۸۱ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز پنجشنبه درهم امارات روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم تغییر محسوسی نداشت و با رقم ۱۰ هزار و ۶۳۲ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۵ تومان عرضه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 8883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =