کد خبر 8884
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

گزارش آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا:

۶۰ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

۶۰ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با ریزش ۵۹/۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۲۸ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای نه چندان بالا، به مقدار ۶۸۶ هزار و ۸ تن به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز دوم دی ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۴ تن محصول شامل ۱۶۹ هزار و ۷۷۴ تن محصولات نورد فولادی، ۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با ریزش ۵۹/۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۲۸ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای نه چندان بالای ۶۸۶ هزار و ۸ تنی به فروش رفت. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، انواع ورق گرم و ورق گرم خودرو بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی و در مجموع حذف ۶۰.۲ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۶ هزار و ۳۴۰ تن با میزان تقاضای ۶۰ هزار و ۲۵۸ تن به فروش رفت.

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۵ هزار و ۵۴۷ تن و قیمت پایه ۲۹ هزار و ۳۰۶ تومان نسبت به هفته اطلاعیه ۲۲/۲ درصد کاهش در حجم و ۱/۹ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان برای تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ طول کوتاه و بیشترین قیمت ۴۹ هزار تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۴ است.

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا میزبان ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۳۴۳ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت جزئی ۰/۹ درصدی و کاهش حجم ۲۴ درصدی داشت. اما در پایان معاملات امروز برای این حجم عرضه شده، ۹۶ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا وجود داشت که با رقابت درگرفته برای آن، میانگین نرخ پایانی معاملات نسبت به نرخ پایه حدود ۲۰ درصد افزایش داشت و به قیمت ۱۳ هزار و ۵۹۸ تومان به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۴ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با حذف کاملِ سنگ آهن کلوخه و ریزش ۶۲/۵ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۵۸۲ هزار تن با میزان تقاضای ۷۱۸ هزار و ۵۹۸ تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

۶۰ درصد محصولات زنجیره فولاد بدون مشتری ماند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =