کد خبر 8938
۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش ۶ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای فولادسازان چین

افزایش ۶ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای فولادسازان چین

براساس داده‌های انجمن فولاد چین (CISA) مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ تقریبا ۵.۹ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش آهن نیوز؛ براساس داده‌های انجمن فولاد چین (CISA) مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت فولاد چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ تقریبا ۵.۹ درصد افزایش یافته است.

انتشار دی اکسید گوگرد در هر تن فولاد ۰.۲۲ کیلوگرم در تن، دود و گرد و غبار ۰.۲۶ کیلوگرم در تن، اکسید نیتروژن ۰.۴۳ کیلوگرم در تن  بوده است. انتشار دی اکسید گوگرد و ذرات معلق نیز به ترتیب ۱۰.۱ درصد و ۶.۸ درصد کاهش یافت.

همچنین، حجم کل آب مصرفی فولادسازان در ژانویه تا نوامبر با ۳.۲ درصد افزایش در سال به ۸۰.۲۶ میلیارد متر مکعب رسید. در واقع، مصرف آب جدید سالیانه ۰.۹ درصد کاهش یافت، در حالی که استفاده مجدد از آب ۳.۲ درصد در سال افزایش یافت. میزان استفاده مجدد از آب ۹۸.۲ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۰.۰۷ درصد بیشتر است.

تولید سرباره فولاد توسط فولادسازان چینی برای ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۷۶.۰۱ میلیون تن رسید که ۰.۱ درصد بیشتر از سال است. تولید سرباره کوره بلند با ۳.۲ درصد افزایش به ۲۰۰.۲۸ میلیون تن رسید. میزان استفاده از سرباره فولادسازی ۹۸.۴۴ درصد و سرباره کوره بلند  ۹۹.۰۲ درصد بوده است.

 تولید فولاد چین در نوامبر ۲۰۲۳ با ۳.۸ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷۶.۱ میلیون تن رسید. کاهش تولید فولاد برای پنجمین ماه متوالی ادامه دارد زیرا سود اندک و کاهش تقاضا باعث کاهش اشتیاق برای تولید در بسیاری از کارخانه‌های فولادی شده است. در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳، این کشور تولید فولاد را با ۱.۵ درصد افزایش به ۹۵۲.۱۴ میلیون تن رسید.

میانگین تولید روزانه فولاد چین در نوامبر ۲.۵۴ میلیون تن بود که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۲۲ است. این میزان در مقایسه با اکتبر ۰.۴ درصد کاهش را ثبت کرده است.

میانگین نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره بلند که حدود ۹۰ درصد از کل تولید فولاد چین را تشکیل می‌دهد، با ۳.۱ درصد کاهش ماهانه به ۸۸.۶۱ درصد رسید. با این حال، سودآوری کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی در ماه گذشته بهبود یافت و باعث افزایش بهره‌برداری از ۶۷ درصد در پایان اکتبر به ۸۶.۵ درصد در پایان نوامبر شد.

تولید فولاد چین همچنین تحت تأثیر محدودیت‌های مکرر و گسترده‌تر در تولید کارخانه‌ای شمال چین در پاسخ به آلودگی شدید قرار گرفته است. به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه هوای سرد فعالیت در بخش ساخت و ساز را مختل می‌کند و کارخانه‌ها اغلب برای تعمیر و نگهداری در طول ماه تعطیل می‌شوند، کل تولید فولاد احتمالا در ماه دسامبر بیشتر کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 8938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =