کد خبر 8946
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

رقابت بر سر عرضه‌های اعتباری تیرآهنِ ذوب آهن/حذف ۶۵ درصد محصولات نوردی

رقابت بر سر عرضه‌های اعتباری تیرآهنِ ذوب آهن/حذف ۶۵ درصد محصولات نوردی

در جریان معاملات امروز محصولات فولادی از مجموع ۳۱۲ هزار و ۴۷۱ تن محصولات نورد فولادی عرضه شده با ریزش ۶۵/۸ درصد محصولات حجمی به مقدار ۱۰۹ هزار و ۳۶۹ تن با میزان تقاضای نه چندان بالا به میزان ۱۱۱ هزار و ۲۹۲ تن به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ششم دی ۱۴۰۲، در جریان معاملات امروز محصولات فولادی از مجموع ۳۱۲ هزار و ۴۷۱ تن محصولات نورد فولادی عرضه شده شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی با ریزش ۶۵/۸ درصد محصولات حجمی به مقدار ۱۰۹ هزار و ۳۶۹ تن با میزان تقاضای نه چندان بالا به میزان ۱۱۱ هزار و ۲۹۲ تن به فروش رفت. 

معامله تیرآهن در بورس کالای امروز با بیش از ۵۸ درصد ریزش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه همراه بود و به مقدار ۱۱ هزار و ۲۰۱ تن با میزان تقاضای بالای ۳۸ هزار و ۳۶۴ تن معامله شد. نرخ پایه آن با افزایش ۰/۷ درصد به مبلغ ۲۲ هزار و ۷۴۷ تومان ثبت شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۲ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۳۰۰ تومان است.

لازم به ذکر است در جریان معاملات این محصول، تیرآهن های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان به فروش رفت که اکثرا هم نوع تسویه اعتباری داشتند و عرضه سایر شرکت‌ها با تسویه نقدی بدون مشتری ماند.

همچنین میلگرد با ۸۶ هزار و ۶۳۹۹ تن، کاهش حجم ۶۸/۸ درصدی نسبت طلاعیه عرضه دارد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۴۳ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۳۳۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۱۵۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۱ هزار و ۱۶۰ تومان) بر روی سایت بورس کالا ثبتشد. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۵۷۰ تومان است.

ناودانی با ۳ هزار و ۵۶۱ تن حجم معامله شده، ۰/۲ درصد کاهش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۴۱۰ تومان درحالی در تابلوی معاملات به فروش رفت که افت حجم ۲/۷ درصدی نسبت به اطلاعیه عرضه داشت. نوع تسویه این محصول در معامله امروز، فقط یک شرکت به صورت نقدی و مابقی به صورت اعتباری است.

حجم نبشی نیز در معاملات امروز با ۴۸/۵ درصد افت نسبت به اطلاعیه عرضه، به مقدار ۲ هزار و ۲۰۸ تن و با کاهش ۰/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۰ هزار و ۹۹۲ تومان معامله شد.

ورق گرم نیز امروز از سمت سه شرکت عرضه شده بود که با حذف کامل محصل شرکت فولاد کاویان، فقط عرضه های مجتمع فولاد خرم اباد و فولاد اکسین خوزستان به مرحله معامله رسید که اسقبال چندانی هن برای آن وجود نداشت و بدون رقابت خاصی بر اساس نرخ پایه به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به بخش نورد فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به اطلاعیه عرضه نشان می‌دهد:

رقابت بر سر عرضه‌های اعتباری تیرآهنِ ذوب آهن/حذف ۶۵ درصد محصولات نوردی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =