کد خبر 8972
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

تداوم تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی/ سه کالا حذف شد

تداوم تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی/ سه کالا حذف شد

در انتهای معاملات امروز با حذف کامل، میلگرد ساده صنعتی، ورق سرد لوازم خانگی و سنگ آهن دانه‌بندی و در مجموع ریزش ۶۷/۹ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۱۲ هزار و ۱۶۷ تن با میزان تقاضای نه چندان بالای ۷۳۲ هزار و ۶۵۱ تنی به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز نهم دی ۱۴۰۲ قرار بود دو میلیون و ۵۳۳ هزار و ۸۴ تن محصول شامل ۱۷۳ هزار و ۷۸۴ تن محصولات نورد فولادی، دو میلیون و ۳۲۵ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کامل، میلگرد ساده صنعتی، ورق سرد لوازم خانگی و سنگ آهن دانه‌بندی و در مجموع ریزش ۶۷/۹ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۸۱۲ هزار و ۱۶۷ تن با میزان تقاضای نه چندان بالای ۷۳۲ هزار و ۶۵۱ تنی به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، انواع ورق سرد لوازم خانگی و خودرو بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی و در مجموع حذف ۳۴/۳ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۱۱۴ هزار و ۱۶۷ تن با میزان تقاضای ۶۳ هزار و ۶۰۱ تن به فروش رفت.

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۶ هزار و ۴ تن و قیمت پایه ۲۶ هزار و ۸۷۰ تومان نسبت به اطلاعیه ۴۰ درصد کاهش در حجم و ۱/۷ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان برای تیرآهن ۲۰، ۲۲، ۲۴ و ۲۷ طول کوتاه و بیشترین قیمت ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۰ است.

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز میزبان ۹۴ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۳۰۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت جزئی ۴۰ تومانی و افزایش حجم ۲۵/۵ درصدی داشت. اما در پایان معاملات امروز، این مقدار با میزان تقاضای ۱۲۶ هزار و ۵۰ تنی به فروش رفت.

همچنین در جریان معاملات این محصول طبق روال چند هفته گذشته با رقابت درگرفته برای آن، میانگین نرخ پایانی معاملات نسبت به نرخ پایه حدود ۱۱/۸ درصد افزایش داشت و به قیمت ۱۲ هزار و ۶۴۲ تومان به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین دو میلیون و ۳۲۵ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با حذف کاملِ سنگ آهن دانه‌بندی و ریزش ۷۴ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۶۰۴ هزار تن با میزان تقاضای ۵۴۳ هزار تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

تداوم تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی/ سه کالا حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =