کد خبر 8974
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

خسارت ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلاری فولادسازان با وضع عوارض

خسارت ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلاری فولادسازان با وضع عوارض

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در کشور به طور نسبی ۱۳ تا ۱۴ میلیون تن تولید فولاد متوقف شده که در سال جاری حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار برای کشور و فولادسازان خسارت در پی خواهد داشت.

به گزارش آهن نیوز نادر سلیمانی؛ رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد  با اشاره به زیان سنگین فولادی‌ها از وضع عوارض صادراتی مطرح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، می‌توان گفت وضع این عوارض برای دولت سودی ندارد و در واقع بزرگ ترین متضرر این عملکرد، دولت خواهد بود. همچنین پس از دولت، فولادسازان بزرگ دولتی نیز بیشترین ضرر و زیان را تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در کشور به طور نسبی ۱۳ تا ۱۴ میلیون تن تولید فولاد متوقف شده که در سال جاری حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار برای کشور و فولادسازان خسارت در پی خواهد داشت. در حال حاضر، در صنعت فولاد ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید داریم؛ اما به دلیل مشکلات گاز و برق و وضع عوارض صادراتی روند تولید بسیار آرام حرکت می‌کند.

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد معتقد است در پایان سال جاری تولید فولاد کشور به حدود ۳۳ میلیون تن برسد.

سلیمانی تصریح کرد: ناگفته نماند که این آمار و ارقام در مقایسه با سال گذشته بررسی شده و براساس طرح افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی نمی‌شود؛ چرا که طبق برنامه سال آینده باید به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم و این درحالیست که تولید بالفعل کنونی ۳۳ میلیون تن است.

وی با بیان اینکه برنامه‌‎ریزی‌ها در خصوص قطعی گاز فولاد به انجمن تولیدکنندگان ابلاغ شده است، گفت: به نظر می‌رسد دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای محدودیت انرژی فولادسازان صورت گرفته و طبق شواهد، احتمالاً قطعی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

منبع: فولادبان

انتهای پیام/

کد خبر 8974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =