کد خبر 8982
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

گزارش پیشرفتِ بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی در فولاد خوزستان + فیلم

گزارش پیشرفتِ بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی در فولاد خوزستان + فیلم

پروژه زمزم سه، بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی؛ نماد خودباوری، نوآوری، توسعه پایدار و تکیه بر توان داخلی در شرکت فولاد خوزستان در حال پیشرفت است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، پروژه زمزم سه، بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی؛ نماد خودباوری، نوآوری، توسعه پایدار و تکیه بر توان داخلی در شرکت فولاد خوزستان در حال پیشرفت است.

سینا ربی مدیر پروژه های ناحیه احیا در این باره گفت: یکی از اهداف استراتژیک فولاد خوزستان، تکمیل زنجیره تولید در فنس داخلی شرکت است. با راه اندازی و بهره برداری از بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور علاوه بر بی نیازی از خرید آهن اسفنجی به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال، پتاسیل فروش و صادرات این محصول نیز فراهم می‌شود.

گفتنی است احداث پروژه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) با ظرفیت تولید سالیانه ۱.۷۶ میلیون تن آهن اسفنجی، با درجه فلزی ۹۳ درصد و کربن ۲.۲ درصد بر اساس کیفیت مواد ورودی تعیین شده در طرح و با هدف تامین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز، برای ایجاد پایداری تولید فعلی و توسعه‌های آتی شرکت فولاد خوزستان تعریف و در حال اجرا است.

ذکر همین نکته کافی است که تنها از محل تفاوت سود حاصل از تولید کمبود آهن اسفنجی بجای خرید آن، حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی سالیانه حاصل خواهد شد.

 قرارداد عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیون یورو آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 8982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =