کد خبر 899
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

ناامنی بازار با دستکاری بازار

ناامنی بازار با دستکاری بازار

مسئولان برای حمایت از تولیدکننده در زمان کاهشی بودن جریان بازار، فرمول قیمت‌گذاری را تغییر می‌دهند و تجربه نشان داده در این گونه مواقع همیشه یک طیفی دچار ضرر می‌گردند و در پایان این اتفاقات، به ناامنی بازار برای سرمایه‌گذاری منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، جهانشاه یوسفی، رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی فولاد فاتح کبیر در خصوص احتمال بازنگری فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی در جلسه روز دوشنبه هفته جاری کمیته مدیریت بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در این خصوص، اغلب درگیر تصمیمات خلق‌الساعه‌ای هستیم که بازار را دگرگون می‌کند، در حالی که می‌توانیم با ایجاد ثبات در بازار، همه گروه‌های دخیل اعم از تولیدکننده، تاجر و بازرگان تا مصرف‌کننده را متنفع کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در هنگام صعودی بودن روند بازار جهانی، تغییراتی توسط عوامل بورس کالا و فولادسازان در بازار ایجاد می‌شود که البته به رونق در کوتاه مدت و در نهایت به رکود بازار در بلند مدت منتهی  خواهد شد، افزود: همچنین مسئولان برای حمایت از تولیدکننده در زمان کاهشی بودن جریان بازار، فرمول قیمت‌گذاری را تغییر می‌دهند و تجربه نیز نشان داده در این گونه مواقع همیشه یک طیفی دچار ضرر می‌گردند و در پایان این اتفاقات، به ناامنی بازار برای سرمایه‌گذاری منجر می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی فولاد فاتح کبیر تاکید کرد: مسئولان سازمان بورس، صمت و فولادسازان با یک تجمیعی، فرمول جامعه و کاملی تدوین کنند تا منافع همه گروه‌ها تامین شود. در این صورت است که رونق بازار و تقسیم منافع برای همه گروه‌ها رخ می‌دهد. پس بهتر است که تصمیمات در این رابطه، با هم نظری همه طیف‌ها حتی سندیکای مصرف‌کننده اتخاذ شود و در پایان، این تصمیمات زمانی تضمین اجرایی پیدا می‌کند که منافع همه گروه‌ها را تامین کند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =