کد خبر 9003
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

سهم گاز فولاد امسال ۱۱ درصد افزایش دارد

سهم گاز فولاد امسال ۱۱ درصد افزایش دارد

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: تحویل گاز به بخش‌های فولاد، پتروشیمی و سیمان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال به‌ ترتیب ۱۱، ۱۰.۵ و ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مطابق تازه‌ترین آمارها، گازرسانی به صنایع عمده کشور از ابتدای امسال تا پایان پاییز روند صعودی داشته، به نحوی که در این مدت حجم گاز تحویلی به صنایع عمده به تفکیک در بخش‌های فولاد، پتروشیمی و سیمان نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۱، ۱۰.۵ و ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به صنایع عمده در فصل پاییز امسال هم روند صعودی داشته است، افزود: حجم گازرسانی به صنایع فولادی در فصل پاییز امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ به‌طور متوسط ۹ درصد، بخش پتروشیمی ۱۹ درصد و بخش سیمان ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه نگاه این شرکت کمک به رشد تولید و خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران از ابتدای امسال تاکنون در بیشتر ایام سال فراتر از سقف تعهد و برنامه مصوب به صنایع عمده و جزء گاز تحویل داده است و همان‌طور که اعلام شد روند گازرسانی به این بخش‌ها در فصل پاییز که بخشی از دوره سرد سال است نیز افزایش یافته است.

عقلی یادآور شد: مطابق برنامه، شرکت ملی گاز ایران موظف به تأمین گاز صنایع برای هشت ماه از سال است و در دوره سرد سال صنایع باید آمادگی لازم برای استفاده از سوخت جایگزین را داشته باشند، چراکه اولویت این شرکت در دوره سرد سال حفظ جریان پایدار گاز برای بخش خانگی است.

با این حال با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در بخش‌های مختلف از تولید تا انتقال و گازهای استانی، گازرسانی به صنایع عمده در این ایام نیز نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ روند صعودی داشته و به‌طور طبیعی با مدیریت بهینه مصرف در همه بخش‌ها، روند صعودی گازرسانی تداوم خواهد داشت.

براساس این گزارش، افزون بر صنایع، آمار گازرسانی به نیروگاه‌ها به‌ عنوان تأمین‌ کننده برق کشور در بخش‌های مختلف از جمله صنایع نیز افزایشی بوده است؛ موضوعی که سبب شد تا علاوه بر تأثیرات مثبت محیط زیستی، فرصت مطلوبی برای ذخیره‌سازی سوخت دوم برای نیروگاه‌ها فراهم شود. بر این اساس در ۶ ماه ابتدایی سال حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته و این مقدار در بازه زمانی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هم ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصرف گازوئیل و سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور نیز در همین بازه زمانی نسبت به پارسال به ‌ترتیب ۲۴ و ۲۸ درصد کاهش یافته که به ‌دلیل تزریق بیشتر گاز طبیعی به نیروگاه‌ها بوده است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =