کد خبر 9005
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

ارزیابی نمایشگاه متافو توسط مدیر متال‌ اکسپو استانبول؛ تحریم‌ها مانع دیده شدن متافو شده

ارزیابی نمایشگاه متافو توسط مدیر متال‌ اکسپو استانبول؛ تحریم‌ها مانع دیده شدن متافو شده

مراد گوربولاک با اشاره به اینکه نمایشگاه متافو تهران نسبت به نمایشگاه متال اکسپو استانبول قدیمی تر است، گفت: با این حال، وجود برخی مسائل حاشیه‌ای و تحریمی آنطور که باید، اجازه نداده که این نمایشگاه دیده و مطرح شود.

مراد گوربولاک، قائم مقام مدیر نمایشگاه اسکای و مدیر متال‌اکسپو استانبول در گفتگو با خبرنگار آهن نیوز در رابطه با کیفیت برگزاری نمایشگاه متافو و مقایسه آن با نمایشگاه استانبول گفت: نمایشگاه متافو تهران همانند متال‌اکسپو استانبول است و شرکت‌ها و محورهای شرکت‌کننده در در هر دو همسو و هم‌راستا است.

وی در ادامه افزود: بالغ بر ۲۰ شرکت ایرانی سه سالی است که در نمایشگاه متال‌اکسپو استانبول هم شرکت می‌کنند.

قائم مقام مدیر نمایشگاه اسکای و مدیر متال‌اکسپو استانبول همچنین از رایزانی با برخی از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه استانبول در سال ۲۰۲۴ خبر داد. 

ششمین نمایشگاه متال اکسپو استانبول در سال 2024 برگزار خواهد شد.

وی در همین زمینه تصریح کرد: نمایشگاه متافو تهران نسبت به نمایشگاه متال اکسپو استانبول قدیمی تر است اما با این حال، وجود برخی مسائل حاشیه‌ای و تحریمی آنطور که باید، اجازه نداده که این نمایشگاه دیده و مطرح شود.

مدیر متال‌اکسپو استانبول  ضمن آرزوی حل مسائل محدودکننده ایران، بیان کرد: بنده همیشه موافق حذف محدودیت‌ها و تحریم‌ها در حوزه تجارت بوده‌ام چرا که در حوزه صادرات و صنعت همه دنیا به یکدیگر وابسته و محتاج هستند و امیدوارم تجارت بین دو کشور ترکیه و ایران روز به روز بیشتر و مفیدتر باشد.

وربولاک در ادامه با تاکید بر اینکه نمایشگاه متافو تهران یکی از نمایشگاه‌های مهم و در خور توجه منطقه در حوزه فولاد است، تصریح کرد: ایران در عرصه بین‌المللی در حوزه فولاد جایگاه خوبی را برای خود کسب کرده است و روز به روز این جایگاه را ارتقا می‌دهد و مطمئنا بهتر نیز خواهد شد.

به گفته مدیر متال‌اکسپو استانبول این پیشرفت، بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که بر این کشور اعمال شده، می‌تواند در عرصه بازار گروهی و بین‌المللی جایگاه بهتر و در خورتری برای صنعت فولاد رقم بزند.

مدیر متال‌اکسپو استانبول در ادامه نظر خود را درباره وضعیت صنعت فولاد ایران به عنوان یک فرد خارجی، بیان کرد.

وی در همین زمینه به خبرنگار آهن نیوز گفت: صنعت فولاد ایران، نسبت به دیگر کشورها، «آوانتاژها» و فرصت‌های خوبی در زمینه انرژی و مواد خام (به لحاظ ذخایر غنی و قیمت ارزان) و همچنین تکنولوژیی بومی دارد.

مدیر متال‌اکسپو استانبول اضافه کرد: ایران توانسته در حوزه صنعت فولاد در خاورمیانه بازار خوبی برای خود ایجاد کند. در ترکیه هم به واسطه حضور در نمایشگاه متال‌اکسپو استانبول، بازار بزرگی را ترتیب داده است.

گوربولاک در خصوص توسعه مراوده دو کشور اظهار خوش‌بینی کرده و خاطرنشان کرد: در حوزه تجارت مشترک بین ایران و ترکیه، مشخصا بنده نمی‌توانم اطلاعات دقیقی ارائه بدهم اما در حوزه ترانسفر، هماهنگی و مدیریت شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های این کشورها تمام تلاشمان را می‌کنیم.

خبرنگار: پریسا فرضی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =