کد خبر 9010
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

استقبال گرم از عرضه اعتباری تیرآهن/معامله کاملِ ورق گرم بدون رقابت!

استقبال گرم از عرضه اعتباری تیرآهن/معامله کاملِ ورق گرم بدون رقابت!

در انتهای معاملات امروز محثولات نوردی در بورس کالا با ریزش ۶۶/۲ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۰۶ هزار و ۶۸۰ تن با میزان تقاضای بسیار پایین، به حجم ۷۵ هزار و ۹۹۹ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۳ دی ۱۴۰۲ قرار بود ۳۱۵ هزار و ۷۵۵ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی و نبشی و همچنین ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. اما در انتهای معاملات با ریزش ۶۶/۲ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۰۶ هزار و ۶۸۰ تن با میزان تقاضای بسیار پایین، به حجم ۷۵ هزار و ۹۹۹ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش نزدیک ۶۰ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه که مربوط بهعرضه‌های نقدی بود، حجمی به مقدار ۱۲ هزار و ۱۸۳ تن با میزان تقاضای بالای ۳۱ هزار و ۵۱۱ تن قیمت معاملات را بالابرده و میانگین قیمت معاملاتی حدود ۲۲ هزار ۵۰۰ تومان ثبت شد.

کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۲ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۳۰۰ تومان است. گفتنی است در جریان معاملات امروز تیرآهن تنها خمحصولات اعتباری عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان مورد استقبال قرار گرفت. 

در جریان معاملات امروز همچنین میلگرد با بیش از ۷۰ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه، به حجم ۸۰ هزار و ۵۹۶ تن با میزان تقاضای کمتر از ۵۰ درصد حجم معامله شده به میزان ۳۵ هزار و ۷۲۳ تن به فروش رفت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۰ هزار و ۹۸۵ تومان یا حدود ۲۲ هزار و ۸۷۴ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا برابر با میانگین نرخ پایه هفته گذشته (۲۰ هزار و ۸۵۸ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۵۱۶ تومان است.

ناودانی به حجم ۳ هزار و ۴۲۵ تن و میزان تقاضای ۲ هزار و ۴۵۰ تن، ۰/۴ درصد کاهش نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۸۷۷ تومان درحالی در تابلوی معاملات به فروش رفت که ریزش حجم ۱۴/۹ درصدی نسبت به عرضه داشت. نوع تسویه این محصول در عرضه‌های امروز، اکثرا اعتباری است.

حجم نبشی نیز در عرضه‌های امروز با ۳۷/۳ درصد کاهش نسبت به عرضه، به مقدار هزار و ۹۷۶ تن و با افت جزئی نرخ پایه به قیمت ۲۱ هزار و ۱۳۶ تومان معامله شد.

در این میان معاملات ورق گرم که توسط سه شرکت به حجم ۸ هزار و ۵۰۰ تن با نوع تسویه یک شرکت، اعتباری و شرکت، نقدی عرضه شده بود، بر خلاف چند هفته گذشته بدون رقابت قیمتی خاصی براساس نرخ پایه ۲۷ هزار و ۶۹۶ تومان به طور کامل به فروش رفت که جالب اینکه تقاضای چندانی نیز نداشت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به بخش نورد فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

استقبال گرم از عرضه اعتباری تیرآهن/معامله کاملِ ورق گرم بدون رقابت!

انتهای خبر/ف

کد خبر 9010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =