کد خبر 9032
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

در گفت‌وگو با آهن‌نیوز مطرح شد

مدیر عامل فولاد گستر حداد: رکود برای صنعت فولاد از تورم خطرناکتر است!

مدیر عامل فولاد گستر حداد: رکود برای صنعت فولاد از تورم خطرناکتر است!

مدیر گروهِ صنعتی فولادگستر حداد: یکی از دلایل رکود در بازار فولاد، نبود نقدینگی در گردش اکثر واحدهای فولادی است که در پی آن، رکودی حاصل می‌شود که برای واحدهای تولیدی و صنعتی از تورم خطرناک‌تر است.

سید حسن عطایی، مدیر گروهِ صنعتی فولادگستر حداد، به عنوان یکی از واحدهای تولید محصولات فولادی و طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنعتی فعال در کشور، یکی از مشکلات این صنعت را تأمین مواد اولیه دانست و به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: تأمین مواد اولیه در این صنعت همیشه با مشکل کمبود مواد و کسری مواجه بوده و تهیه آن در بازار با درگیری‌های زیادی همراه است.

مدیرعامل فولادگستر حداد درباره علت این کمبود علیرغم وجود صفر تا صد زنجیره تولید فولاد در کشور، بیان کرد: یکی از دلایل بروز این مشکل به عدم‌تخصیص درست منابع و مواد اولیه در کشور توسط مسئولان و مدیران ذی‌ربط برمی‌گردد.

حسن عطایی یکی دیگر از مشکلات موجود در صنعت فولاد را صادرات بی‌رویه مواد اولیه دانست و افزود: این اقدام برای این است که به ارزی آوری بیشتری برسیم اما این اقدام، روش معقولی نیست.

مدیرعامل فولادگستر حداد در ادامه یکی از مشکلات دیگر را تأمین نقدینگی عنوان کرد و افزود: شرایط شبکه بانکی کشور بسیار انقباضی و بسته شده است طوری که به واسطه نبود نقدینگی، گردش پولی در کشور اتفاق نمی‌افتد که بتوان مواد اولیه خریداری کرد.

عطایی ضمن اشاره به کاهش رونق در بازار فولاد از ابتدای سال علیرغم کاهش قیمتی که وجود داشته، درباره دلیل آن بیان کرد: علت کاهش قیمت، رکودی است که با نبود نقدینگی حاصل شده است.

مدیرعامل فولادگستر حداد افزود: به عبارتی مردم و صنعت نتوانستند مواد اولیه خود را برای ساخت و ساز و تجهیزات تهیه کنند. بنابراین در صورت نبود نقدینگی، رکودی حاصل می‌شود که برای واحد تولیدی و صنعت از تورم خطرناک‌تر است.

مدیر گروه صنعتی فولادگستر حداد به عنوان راهکار پیشنهاد خروج بازار از رکود اظهار کرد: برای حل شدن بخشی از مشکلات صنعت فولاد، دولت باید شرایط تولیدی برای شرکت‌ها را از لحاظ نقدینگی و تأمین آن و ارائه تسهیلات مدت‌دار فراهم کند تا شرکت‌های تولیدی بتوانند با مهلتی که به آنها می‌دهند و اقساطی که ایجاد می‌شود توان بازپرداخت آن را در عین سوداوری تولید داشته باشند. 

 گروه تولیدی صنعتی و بازرگانی فولادگستر حداد سال ۱۳۸۵ در  شهرک صنعتی رازی در کیلومتر ۶۰ جاده اصفهان – شیراز تاسیس شد.

این کارخانه با هدف تولید قوطی و پروفیل فولادی و لوله های صنعتی و گازی شروع به کار کرد و تولید اسمی آن ۴۰۰ هزار تن در سال برآورد شده است.

در سال ۱۳۸۸ فاز اول کارخانه به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر با ۳۳ خط تولید در چهار فاز به تولید انواع لوله های گازی و صنعتی، انواع لوله و پروفیل فولادی، سیم مفتول، شمش و بیلت به فعالیت می پردازد.

خبرنگار: پریسا فرضی

انتهای خبر/

کد خبر 9032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =