کد خبر 9036
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

حذف ۴ کالا از در معاملات زنجیره فولاد/ تقاضای بیش از ۴ برابری برای تیرآهن

حذف ۴ کالا از در معاملات زنجیره فولاد/ تقاضای بیش از ۴ برابری برای تیرآهن

در انتهای معاملات امروز، با حذف کامل، میلگرد ساده صنعتی، ناودانی ورق گالوانیزه خودرو و سنگ آهن دانه‌بندی و در مجموع ریزش ۶۵.۶ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۵۸۲ هزار و ۷۷۲ تن با میزان تقاضای ۶۴۰ هزار و ۱۲۷ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۶ دی ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۹۵تن محصول شامل ۱۸۰ هزار و ۱۹۵ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۷۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کامل، میلگرد ساده صنعتی، ناودانی ورق گالوانیزه خودرو و سنگ آهن دانه‌بندی و در مجموع ریزش ۶۵.۶ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۵۸۲ هزار و ۷۷۲ تن با میزان تقاضای نه چندان بالای ۶۴۰ هزار و ۱۲۷ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، و شمش بلوم و آلیاژی، ناودانی، انواع ورق سرد لوازم خانگی، خودرو و گالوانیزه خودرو بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، ناودانی، ورق گالوانیزه خودرو در مجموع حذف ۶۳/۴ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۶۵ هزار و ۷۷۲ تن با میزان تقاضای ۸۱ هزار و ۹۷۷ تن به فروش رفت.

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۵ هزار و ۵۳۸ تن و قیمت پایه ۲۹ هزار و ۳۱۹ تومان نسبت به اطلاعیه ۴۲ درصد کاهش در حجم و ۴.۸ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۱ هزار و ۱۰۴ تومان برای تیرآهن بال پهن طول کوتاه ۱۶ و بیشترین قیمت ۵۰ هزار و ۶۱۳ تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۰ است.

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز مجددا با کاهش حجم، میزبان ۷۱ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۲۵۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت جزئی ۴۷ تومانی و کاهش حجم ۲۴/۴ درصدی داشت. اما در پایان معاملات امروز، با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۱۲ هزار و ۱۵۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۲۸/۱ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۱۹ تومان معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با حذف کاملِ سنگ آهن دانه‌بندی و ریزش ۶۹/۱ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۴۴۶ هزار تن با میزان تقاضای ۴۴۶ هزار تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

حذف ۴ کالا از در معاملات زنجیره فولاد/ تقاضای بیش از ۴ برابری برای تیرآهن

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =