کد خبر 9050
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

در گفت‌وگو با آهن‌نیوز مطرح شد:

تک‌روی بخش‌های مختلف اقتصاد، عامل رکود در بازار آهن

تک‌روی بخش‌های مختلف اقتصاد، عامل رکود در بازار آهن

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران، وقتی قسمت‌های مختلف بازار اعم از بانک‌ها، کارگزاری‌ها، کسبه، سازنده‌ها و تولیدکنندگان، هرکدام مستقل عمل می‌کنند، این تک روی بجای ایجاد رونق در بازار باعث ایجاد رکود خواهد شد.

هادی بحری، عضو هیئت مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران، در رابطه با رکود موجود در بازار آهن و علل کم رونقی بازار به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: به نظر سیاست‌های انقباضی دولت و بانک مرکزی در بازار مسکن و مبادلات فولادی خیلی تأثیرگذار بوده است.

وی در ادامه افزود: وقتی به حجم تراکنش‌های بورس توجه کنید، قسمت بسیار زیاد معاملات این بازار در بخش خصوصی است. بنابریان بخش خصوصی وقتی بخواهد مبادلات را مدیریت کند کاملا می‌تواند این رکود را برطرف کند.

بحری یکی دیگر از عوامل رکود بازار را مستقل عمل کردن بخش‌های مختلف اقتصادی دانست و بیان کرد: وقتی قسمت‌های مختلف بازار اعم از بانک‌ها، کارگزاری‌ها، کسبه، سازنده‌ها و تولیدکنندگان، هرکدام مستقل عمل می‌کنند، این تک روی بجای ایجاد رونق در بازار باعث ایجاد رکود خواهد شد.

به گفته این فعال بازار آهن و فولاد، اگر یک مجموعه فکری گسترده و بزرگ پشت کار اقتصاد بازار باشد، این کار روان و راحت می‌شود و نه تنها شاهد تورم و جهش قیمت نخواهیم بود بلکه این رکود و سکون بازار نیز برطرف می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران در خصوص وجود تعادل در زنجیره فولاد اظهار کرد: بازار معمولا زمانی متعادل است که مصرف و تقاضا در بازار وجود داشته باشد اما زمانی که دستورالعمل‌ها، بخش‌نامه‌ها، دستورات سیاسی در سیاست‌گذاری بازار دخالت داده می‌شود، زنجیره را از همدیگر جدا کرده و همانند حالِ حاضر شاهد مازاد تولید در بخشی از زنجیره و کمبود در بخش دیگر خواهیم بود که مردم، دولتی‌ها و کسبه را گرفتار کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران در پایان به عنوان راهکار نجات بازار از رکود گفت: آزاد گذاشتن بازار و توجه به نیاز آن بسیار در رونق بازار تأثیرگذار است اما در سال‌های اخیر بازارساز علاقمند است که در چارچوب روش فکری دولت و سیاست‌های خودشان بازار را مدیریت کنند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =