کد خبر 9082
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان به بهره‌برداری رسید

شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان به بهره‌برداری رسید

روز جمعه 9 تیر ماه 1402، آیین بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان که با سرمایه‌گذاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اجرایی شده است، توسط سید ابراهیم رئیسی به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور وزیر نیرو، مسئولان استان کرمان، شهرستان سیرجان و مدیران منطقه گل‌گهر برگزار شد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ روز جمعه ۹ تیر ماه ۱۴۰۲، آیین بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان که با سرمایه‌گذاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اجرایی شده است، توسط سید ابراهیم رئیسی به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور وزیر نیرو، مسئولان استان کرمان، شهرستان سیرجان و مدیران منطقه گل‌گهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ابتدای این آیین و در حضور رئیس‌ جمهور، بیان کرد: پروژه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان با سرمایه‌گذاری گل‌گهر و مشارکت شرکت‌های جهادنصر، سرمایه‌گذاری و توسعه گل‌گهر، نظم‌آوران، توسعه عمران و مدیریت منطقه، شهرداری و توسط شرکت کاریز و با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۳۸۸ کیلومتر، ظرفیت تصفیه‌خانه در شبانه‌روز ۲۶ هزار متر مکعب و میزان پساب نهایی پروژه در مراحل پایانی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است. ضمن اینکه روش تصفیه در این طرح از روش‌ها و تکنولوژی به‌روز دنیاست که از جمله مزایای آن می‌توان به جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، ارتقای بهداشت عمومی و کمک به صنعت اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ضمن تشکر از همکاری و حمایت مسئولان استان کرمان و شهرستان سیرجان در اجرای این پروژه، اظهار داشت: از مردم شریف سیرجان به خاطر تحمل زحمت‌ها، عذرخواهی و از همراهی دلسوزانه‌ این عزیزان، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم، بیان کرد: پروژه‌های بزرگی همچون فاضلاب شهری سیرجان، گهرپارک و احداث خط راه‌آهن سیرجان به کرمان که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است، بسیار ارزشمند بوده و لازم است سایر شرکت‌های استان، این اقدامات ارزنده را الگوی خود قرار دهند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه فاضلاب سیرجان با سرمایه‌گذاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مطرح کرد: کاری که شرکت‌های پیشران و فعال در استان کرمان در راستای خدمت به مردم انجام می‌دهند، ارزنده و ماندگار بوده و لازم است از اقدامات و سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها، به ویژه در حوزه انرژی و فاضلاب شهری تقدیر کنیم.

در ادامه این مراسم با دستور رئیس جمهور و به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی، پروژه فاضلاب سیرجان افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 9082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =