کد خبر 9095
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

رئیس اتحادیه آهن و فولاد اصفهان: شرکت‌های خصوصی کوچک قربانی سیاست انقباضی دولت شده‌اند

رئیس اتحادیه آهن و فولاد اصفهان: شرکت‌های خصوصی کوچک قربانی سیاست انقباضی دولت شده‌اند

به گفته رئیس اتحادیه آهن و فولاد اصفهان، دولت با خروج از سیاست‌های انقباضی باید اعطای وام‌های ارزان قیمت به شرکت‌ها خصوصی کوچک را که در حال حاضر بسته است، از سر گیرد تا این فعالان به رونق بازار کمک کنند.

عباس حاجیان فر، رئیس اتحادیه آهن و فولاد اصفهان در رابطه با ارزیابی تعادل در بخش ابتدایی و انتهایی زنجیره به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: در طول زنجیره فولاد، یک قسمت مربوط به عرضه شمش و اسلب و بخشی دیگر مربوط به عرضه تیرآهن، میلگرد، ورق و در مجموع محصولات نوردی در بازار و بورس کالا است.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد اصفهان در ادامه افزود: در حال حاضر در طول زنجیره، شرکت‌های عرضه‌کننده شمش به لحاظ اینکه متقاضیان آن شرکت‌های تولیدی هستند از رونق نسبی برخوردارند اما شرکت‌های مصرف‌کننده این محصولات مانند میلگرد تقاضای ضعیف‌تری دارند.

حاجیان فر درباره علت آن بیان کرد: دلیل این امر نیز مربوط می‌شود به اینکه شرکت‌هایی که میلگرد تولید می‌کنند با مصرف کننده نهایی و عموم مردم در ارتباط هستند و چون در حال حاضر بخش ساخت و ساز است در رکود است، بنابراین بخش انتهایی زنجیره در حال حاضر در شرایط کم رونقی به سر می‌برند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان ادامه داد: تا زمانی که بخش مسکن رشد نکند، ما همچنان با این رکود مواجه هستیم اما با تغییر برخی سیاست‌های دولت، سال آینده می‌تواند سال رشد برای بخش نورد باشد.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان، یکی از عوامل محدود کننده در انتهای زنجیره را بی‌عدالتی بانک‌ها در گشایش اعتبار اسنادی و تسهیلاتی دانست که در بخش ابتدای زنجیره به راحتی در اختیار قرار می‌دهد اما برای شرکت‌های فعال در بخش انتهای زنجیره شرایط را سخت‌تر می‌کنند.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد اصفهان در پایان سیاست‌های بانکی امسال را انقباضی عنوان کرد و برای حل مشکلات بازاریان پیشنهاد داد: دولت با خروج از سیاست‌های انقباضی باید اعطای وام‌های ارزان قیمت به شرکت‌ها خصوصی کوچک را که در حال حاضر بسته است، از سر گیرد تا فعالان اقتصادی با فراغ بال بیشتری به رونق بازار کمک کنند.

انتهای خبر/ 

کد خبر 9095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =