کد خبر 9105
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

حمایت فولاد مبارکه از پایان نامه دانشجویان دانشگاه تهران | گفتگو با رئیس دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران

حمایت فولاد مبارکه از پایان نامه دانشجویان دانشگاه تهران | گفتگو با رئیس دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران

رئیس دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران از امضای تفاهم‌نامه در جهت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه فولاد با شرکت فولاد مبارکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نماینده فولاد مبارکه در قالب شرکت پشتیبانی توسعه فناوری فولاد مبارکه با دانشکده متالوژی دانشگاه تهران تفاهمی را در جهت ارتباط بین صنعت و دانشگاه به امضا رساندند. 

در رابطه با جزئیات این تفاهم‌نامه مهدی ملکان، رئیس دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: شرکت فولاد مبارکه به منظور پوشش قسمتی از طرح توسعه در راستای کلان روندهای این شرکت، اقدام به حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری کرده است. 

رئیس دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران درباره این جلسه توضیح داد: این دیدار جهت بررسی سقف حمایت‌ها در رده‌های مختلف پروژه کارشناسی تا رساله دکتری دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین دانشکده‌های متالورژی کشور بود. 

رئیس دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران اضافه کرد: طی این جلسه قرار بر این شد همکارانی که در حوزه فولاد یا مرتبط با آن، پروژه‌هایی را برای دانشجویان تعریف کرده‌، یا در مرحله تعریف قبل از پروپوزال بوده یا حتی پروپوزال تأیید شده دارند، می‌توانند در این فراخوان شرکت فولاد مبارکه شرکت کنند و از حمایت‌هایی که عمدتا هم حمایت‌های دانشجویی است، بهره‌مند شود.

ملکان با اشاره به اینکه درصد بسیاری از این حمایت‌ها، صرف هزینه‌های آزمایشگاه، آزمایش‌ها، خرید مواد اولیه و دانشجویان می‌شود، تصریح کرد: مسلما این تفاهم برای فولاد مبارکه هم نفع دارد. فولاد مبارکه با حمایت از پروژه‌های دانشجویی حوزه فولاد در نهایت می‌تواند افراد بااستعداد را برای تشکیل و تقویت هسته‌های علمی و تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان در جهت بومی‌سازی تکنولوژی‌ها و زیرساخت این صنعت شناسایی کند.

رئیس دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران در ادامه گفت: البته این تفاهم همکاری تا کنون با حدود ۱۵ دانشگاه توسط فولاد مبارکه منعقده شده است.

ملکان خاطرنشان کرد: هدف اصلی این تفاهم نامه را حمایت از پروژه‌ها، طرح‌ها و پایان‌نامه‌هایی عنوان کرد که به طور مستقیم و غیرمستقیم با فولاد و صنایع فولادی در ارتباط است.

انتهای پیام/

کد خبر 9105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =