کد خبر 9154
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد

آیا بازار آهن به ثبات می‌رسد؟

آیا بازار آهن به ثبات می‌رسد؟

کارشناسان بازار آهن معتقدند دو مولفه ساخت و ساز مسکن و ثبات نسبی نرخ ارز در رونق پایدار بازار آهن و ایجاد تقاضای مصرفی در بازار اثرگذار است و چنانچه این مولفه‌ها اجرایی شود، ممکن است به ثبات یا حتی کاهش مقطعی قیمت بیانجامد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ کارشناسان بازار آهن معتقدند دو مولفه ساخت و ساز مسکن و ثبات نسبی نرخ ارز در رونق پایدار بازار آهن و ایجاد تقاضای مصرفی در بازار اثرگذار است و چنانچه این مولفه‌ها اجرایی شود، ممکن است به ثبات یا حتی کاهش مقطعی قیمت بیانجامد.

کارشناسان معتقدند بعد از افزایش سنگین قیمت آهن و فولاد در ماه‌های گذشته، احتمالا بازار برای مدتی به تنفس نیاز پیدا می‌کند. این وقفه و استراحت ممکن است به صورت ثبات یا حتی کاهش مقطعی قیمت نمود پیدا کند.

البته تمام پیش‌بینی‌ها به چگونگی رفتار دولت در موضوع مسکن و نرخ ارز بستگی دارد. البته نرخ دلار طی روزهای گذشته متوقف شده و  از آن سو، اخبار ساخت و ساز مسکن نیز توانست تا حدی جو متشنج بازار آهن را کم کند؛ بنابراین در صورتیکه نرخ دلار کاهشی شود، می‌توان انتظار افت قیمت یا حداقل ثبات قیمتی را طی روزهای آتی از بازار داشت.

بازار آهن در میانه دی‌ماه

با توجه به شرایط موجود، به نظر نمی‌رسد تا پایان سال، قیمت آهن آلات و مقاطع فولادی رنگ کاهش‌های ناگهانی و عجیب را به خود ببیند و احتمال بازگشت نرخ آهن به کف قیمت‌های سال ۱۴۰۲ بسیار بعید خواهد بود.

قیمت‌ها در بازار دیروز

اما رصد بازار آهن در روز گذشته نشان می‌دهد، قیمت اغلب محصولات به صورت صعودی است. اغلب مقاطع فولادی با افزایش قیمت روبه رو هستند، اما افت قیمت‌های ناچیز و ثبات نیز در تعداد اندکی از محصولات به چشم می‌خورد.

روز یکشنبه رشد قیمت دلار متوقف شد و همین اتفاق میزان رشد قیمت در بازار آهن را نیز کاهش داد. در صورتیکه نرخ دلار کاهش یابد، می‌توان انتظار کاهشی شدن روند بازار را از روزهای آینده داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 9154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =