کد خبر 9194
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله آهن اسفنجی ۲۱ درصد بالاتر از نرخ پایه/ بالاترین قیمت برای فولاد غدیر نیریز

معامله آهن اسفنجی ۲۱ درصد بالاتر از نرخ پایه/ بالاترین قیمت برای فولاد غدیر نیریز

در جریان عرضه و معاملات امروز محصولات آهن اسفنجی، تالار صنعتی میزبان ۵۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۴۵۵ تومان بود که در پی رقابت بالا برای خرید آن، میانگین نرخ معاملات ۲۱ درصد بالاتر از نرخ پایه ثبت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان عرضه و معاملات امروز محصولات آهن اسفنجی در بورس کالای ایران، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی، میزبان ۵۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۴۵۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۴۰/۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ پایه معاملاتی این محصول نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۱/۷ درصدی معادل ۲۰۰ تومان داشت.

اما در پایان معاملات امروز با توجه به کاهش حجم چشم‌گیری که در مقدار عرضه نسبت به هفته‌های اخیر وجود داشت رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۲۲ هزار و ۵۰ تن تقاضا معادل ۲/۰۷ برابر حجم عرضه، برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۲۱ درصد افزایش معادل ۲ هزار ۴۳۲ تومان نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۳ هزار و ۸۸۸ تومان معامله شد.

همچنین نسبت به نرخ معامله شده هفته گذشته به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۱۹ تومان حدود ۱/۱ درصد معادل ۱۶۵ تومان افزایش را نشان می ‌دهد.

نمودار زیر جزئیات آمار معاملات آهن اسفنجی معامله شده در رینگ صنعتی امروز را نشان می‌دهد که از طرف ۵ شرکت عرضه شده بود.

معامله آهن اسفنجی ۲۱ درصد بالاتر از نرخ پایه/ بالاترین قیمت برای فولاد غدیر نیریز

طبق این نمودار درصد تغییر نرخ در پی رقابت شکل گرفته برای این محصول بین ۱۹/۶ درصد تا ۲۴/۸ درصد است. بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ معامله این محصول ۱۳ هزار و ۷۰۵ تومان عرضه شده توسط پارس فولاد سبزوار بوده و بالاترین نرخ ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه شده توسط فولاد غدیر نی‌ریز بود. 

بالاترین میزان عرضه شده نیز توسط توسعه آهن وفولاد گل گهر با ۲۰ هزار تن حجم بود که با ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن تقاضا ۲۰/۵ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۱۳ هزار و ۸۱۲ تومان معامله شده و رقابت تنگاتنگ قیمتی با آهن و فولاد غدیر ایرانیان به قیمت ۱۳ هزار و ۸۴۶ تومان داشت. 

ما پس از تایید معاملات آهن اسفنجی توسط کمیته نظارت بورس کالا قیمت حدودی نرخ پایه آهن اسفنجی بریکت برای عرضه‌های فردا ۱۴۸،۶۰۲ ریال تخمین زده می‌شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =