کد خبر 9226
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

آیا الزام «تامین برق از طریق پنل‌های خورشید» شامل مجتمع های تجاری هم می شود؟

آیا الزام «تامین برق از طریق پنل‌های خورشید» شامل مجتمع های تجاری هم می شود؟

معاون وزیر نیرو اعلام کرده است که از سال آینده تمام ادارت کشور باید بخشی از برق مورد نیاز خود را با اتکا به به انرژی‌های خورشید (پنل‌های خورشیدی) تامین کند.

 محمود کمانی، معاون وزیر نیرو اعلام کرد: بخش اداری کشور از ابتدای سال آینده ملزم به تامین بخشی از برق خود با اتکا به انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

معاون وزیر نیرو گفت: مصوبه این موضوع اخذ شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

محمود کمانی ادامه داد: به‌زودی ابلاغیه برای صادرات برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی وزیر نیرو صادر خواهد شد.

معاون وزیر نیرو به حذف ۶ گرید از برچسب کولرهای آبی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای دی‌ماه امسال کولرها با گرید A و بالاتر تولید خواهد شد. همچنین، حذف این گریدها و جایگزینی با گرید جدید سالی ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از تلاش برای حذف گریدهای قدیمی لامپ خبر داد و گفت: تولید لامپ هم فقط با گرید A و بالاتر خواهد بود.

با توجه به قانونی شدن تامین بخشی از برق ادارات توسط پنل های خورشیدی این مسئله در حال مطرح شدن است که آیا مجتمع های بزرگ تجاری هم شامل این قانون می شوند.

در حال حاضر فعلا دولت در این زمینه اطلاعاتی ارائه نکرده است اما پیش بینی می شود که یا در قالب الزام یا در قالب بسته های تشویقی چنین اقدامی صورت گیرد تا بخشی از برق مصرفی مجتمع های تجاری از طریق پنل های خورشیدی (انرژی های تجدید پذیر) تامین شود.

همچنین باید دید آیا دولت برای صنایع به ویژه صنایع فولادی هم برنامه ای دارد یا خیر؟

دولت در فصل تابستان صنایع فولادی را با محدودیت برق روبه رو می کند و همین عامل سبب شده که روند تولیدات کارخانه های فولادی با مشکل روبه رو شود.

باید دید آیا دولت در قالب الزام یا بسته های تشویقی کارخانه های فولادی را ملزم می کند که بخشی از برق مورد نیاز خود را از طریق پنل های خورشیدی تامین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 9226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =