کد خبر 924
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

راه‌آهن اراک هویت این شهر است

راه‌آهن اراک هویت این شهر است

عضو شورای شهر اراک گفت: مجموعه شهری راه‌آهن اراک یک الگوی نوین از تفکر شهرسازی آلمانی در ایران است و بخش هویتی و بخشی از دیرینگی و حافظه تاریخی شهر به حساب می‌آید.

به گزارش آهن‌نیوز، سید وحید میرنظامی در نطق پیش از دستور خود در صحن رسمی شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌آهن اراک اظهار کرد: از آنجا که مجموعه راه آهن، بخش هویتی و بخشی از دیرینگی و حافظه تاریخی شهر است و در دوران مختلف از جمله زمان دفاع مقدس و سازندگی به عنوان موثرترین ناوگان حمل و نقل در منطقه ایفای نقش داشته است، همواره از سوی شهروندان دارای جایگاه ویژه بوده است.

وی گفت: در سوم مردادماه سال گذشته مجموعه راه آهن اراک به‌عنوان نخستین میراث صنعتی در یونسکو ثبت شد که خود نشان از ارزش جهانی این میراث ماندگار دارد.

میرنظامی تصریح کرد: شکل گیری راه آهن در اراک نه تنها ارزش ارتباطی با دیگر استان ها را به همراه داشت، بلکه سبب نقش بستن یک هویت ملموس از لحاظ ساختار شهری و رویکردی کاملاً انحصاری شد و به واقع یک الگوی کامل از نگاه محله‌محوری است.

وی با بیان اینکه مردم شهر اراک با راه آهن زیسته‌اند و با این منطقه پیوندی عمیق دارند، گفت: شورای شهر و مدیریت شهری باید ارزش این محله الگو را بیش از پیش بداند و به‌عنوان یک بخش از دیرینگی پایتخت صنعتی ایران پاس بدارد.

این عضو شورای شهر اراک افزود: اعضای شورای شهر نباید اجازه دهند دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها با نگاه سلبی به تجزیه شهر و از بین بردن روحیه مشارکت جمعی بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر 924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =